آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار ورزشی
۱۳

رئیس مرکز ملی فرش ایران: 60 درصد فرش دستباف ایران به اروپا و آمریکا صادر می شود

41 درصد سهم بازار فرش دستباف جهان دراختیار ایران است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، وزیر بازرگانی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه فرش دستباف کیش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید و صادرات فرش دستباف از تحولات جهانی عقب مانده است افزود: در حالی که فرش دستباف ایران از نظر کیفیت، نوآوری و خلاقیت زبانزد جهان است اما زمینه های لازم برای حضور در بازار جهانی و متناسب با نیاز مشتریان را فراهم نکرده است.

سید مسعود میرکاظمی میزان فروش هر مترمربع فرش دستباف ایرانی را 51 دلار اعلام کرد و گفت: این رقم باید به 300 دلار در هر مترمربع افزایش یابد.

وی ادامه داد: یکی از حلقه های کلیدی صنعت فرش دستباف کشور هدایت روند تولید به سمت توجه به نیاز مشتریان است.

میرکاظمی افزود: در حال حاضر نیاز سنجی برای توسعه بازار فرش دستباف کشور و افزایش سهم بازار ایران از این محصول در مناطق مختلف دنیا چون اروپا و آمریکا در حال انجام است.

وزیر بازرگانی گفت: برای تجارت بالا و گسترش صادرات فرش دستباف 500 فروشگاه شبکه ای در دنیا برای فروش فرش دستباف کشور ایجاد خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر مرتضی فرجی رئیس مرکز ملی فرش ایران، سال 86 را سال ورود به بازارهای جدید دانست و گفت: کم توجهی به تبلیغات در بازارهای جدید و کنونی یکی از موانع صادرات فرش دستباف است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد فرش دستباف ایران به اروپا وآمریکا صادر می شود، خاطر نشان کرد توانمندی های فرش دستباف ایران بسیار بالاتر از این میزان است.

فرجی نمایشگاه فرش دستباف کیش را یکی از نمایشگاه های مهم در این صنعت دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف جذب بازرگانان خارجی و بازارهای جدید، نمایش تولیدات و تبادل اطلاعات برگزار شده است.

بنابرهمین گزارش در پنجمین نمایشگاه فرش دستباف کیش بیش از 130 شرکت کننده داخلی و همچنین کشورهای هند، چین، پاکستان، الجزایر و نپال آخرین دستاورد و تولیدات خود را به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه که تا فردا برپاست 200 بازرگان و خریدار عمده فرش از آمریکا و اروپا ازنمایشگاه مذکور بازدید می کنند.