آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار ورزشی
۱۳

با حضور سرتیپ دکتر احمدی مقدم فرمانده جدید قرارگاه رسول اکرم«ص» منصوب شد

مراسم تودیع و معارفه جانشین قرارگاه عملیاتی رسول اکرم(ص) روز چهارشنبه با حضور فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان محلی در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های سرتیپ رضایی به عنوان جانشین سابق فرماندهی قرارگاه رسول اکرم(ص)، سرتیپ علی اسحاقی را به عنوان جانشین جدید فرماندهی قرارگاه عملیاتی رسول اکرم(ص) معرفی کرد.

وی افزود: سال گذشته سال تاسیس و تشکیل این قرارگاه بود و تا امسال اقدامات و دستاوردهای خوبی را در منطقه شرق کشور شاهد بودیم و انشاءالله سال 86 سال تکمیل و تثبیت این قرارگاه عملیاتی در منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان در هیچ جرمی در کشور مقام اول را ندارد و از لحاظ شاخص امنیت، این استان 30 درصد افزایش داشته است.

احمدی مقدم اظهار داشت: دستاوردهای قرارگاه از زمان تاسیس تا به حال بسیار خوب بوده است و رمز موفقیت آن اتحاد و وحدت و همدلی و هماهنگی بین دستگاه های دولتی، نظامی، انتظامی، سیاسی، فرهنگی و مردمی بود که شاهد رحمت و برکات آن نیز بودیم.

وی در خصوص بحث ملی تردد اتباع بیگانه از کشور خصوصا سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ما در طول این سال ها حق میزبانی را به جا آورده ایم و حال نیز در بهترین موقعیت آب و هوایی افغانستان آنها را به سمت کشور خودشان تشویق و یاری می کنیم زیرا یکی از اهداف 4 گانه قرارگاه عملیاتی رسول اکرم(ص)، ساماندهی و تردد اتباع بیگانه از کشور بوده است که در شهرستان های مرزی این امر در حال انجام است.

احمدی مقدم تصریح کرد: اگرچه سیستان و بلوچستان دیگر در هیچ جرمی در کشور رتبه اول را ندارد، ولی هنوز به ثبات کامل و توسعه نرسیده است و ان شاءالله با تکمیل انسداد مرز که بیش از70 درصد آن انجام شده است بتوانیم شاهد وضعیت نسبی و کامل در شرق کشور باشیم.