آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار ورزشی
۱۳

آیت الله مصباح یزدی: استاد مطهری در تمامی عرصه ها پیشتاز بود

آیت الله مصباح یزدی گفت: آنچه مطهری را پیشتاز کرد این بود که می دانست خدا از او چه می خواهد تا به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به ویژگی های شخصیت شهید مطهری افزود مرحوم مطهری فقیه، عارف، فیلسوف، استاد حوزه و دانشگاه، خطیب ونویسنده توانمندی به شمار می رفت که دارای ابعاد وجودی ممتاز بود.

وی اظهار داشت: جامعیت تمام صفات و شاخص های انسان توانمند، انجام وظایف اجتماعی، سیاسی واستقامت در راه خدا و نیز کسب مقام رفیع شهادت است که همواره با فرهنگ تشیع توام بوده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: جهاد فرهنگی بالاترین جهاد است و شهید مطهری با توجه به نیازمندی های جامعه، تلاش فراوانی برای پاسخ گویی به نیازها وترمیم خلا موجود در جامعه داشت و گام های بلندی در این زمینه برداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه جوانان به افکار و اندیشه های آیت الله مطهری بر الگوپذیری از شخصیت آن شهید تاکید کرد و بیان داشت: باید از این استاد بزرگ الگو بگیریم و روحیه خود را در دفاع از حریم معارف دینی تقویت کنیم و همواره برای انجام وظیفه آماده باشیم.

وی اضافه کرد: آن شهید بزرگوار وقتی احساس می کرد جامعه در اشتباه است، در منبر، کلاس درس و با قلم و لحن به مبارزه با انحرافات فکری و لغزش عقیدتی جامعه برمی خاست و در همه صحنه ها حضور پیدا می کرد.