آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار ورزشی
۱۳

در مشهد بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده کشور به بهره برداری می رسد

مدیرکل سازمان تربیت بدنی استان خراسان رضوی گفت: بزرگترین مجتمع پارک آبی با نام «سرزمین مو ج های آبی»، ویژه مسلمانان جهان در مشهد به بهره برداری می رسد.

افشین داوری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که این پارک آبی به دلیل رعایت اصول اسلامی نخستین پارک آبی در جهان است که بانوان مسلمان نیز می توانند به طور مجزا از آن استفاده کنند، افزود: پس از گذشت سه سال از آغاز احداث این پارک حدود 90 میلیارد ریال در آن هزینه شده است که فاز نخست این پارک در مساحتی به متراژ دوهزار و 300 متر در ماه جاری به بهره برداری می رسد.

داوری با بیان این که پس از بهره برداری از این مجموعه آبی ظرفیت اشتغال برای 250 نفر فراهم می شود عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ ورزشی، از محل تسهیلات زودبازده برای بنگاه های کوچک اقتصادی، مبلغ 30 میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: «سرزمین موج های آبی» دارای یک منبع یک میلیون لیتری ذخیره آب است و با بهره مندی از سیستم تصفیه آب طراحی شده به صورت خودکار مانع اسراف آب ناشی از سرریز سرسره ها و استخرها می شود. داوری با اشاره به این که مساحت پارک پس از طراحی فازهای اولیه هشت هزار و 460 متر مربع خواهد بود افزود: فاز دوم این مجموعه شامل شهربازی و سینمای سه بعدی است که هم اکنون مراحل اولیه طراحی و ساخت آنها آغاز شده است.