آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۲۸
صفحه آخر
۲۴

وزیر کشور: ایران در جایگاه بیستم قدرت اقتصادی دنیا قرار گرفت

وزیرکشور گفت: براساس آمار رسمی بانک جهانی، ایران به بیستمین قدرت اقتصادی در دنیا تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مراسم آغاز به کار نخستین سالن ورزشی مصوب سفرهای استانی هیات دولت درتربت جام افزود: دربخش کشاورزی، کشورمان به دهمین کشور تولیدکننده میوه سردرختی تبدیل شده است.

وی افزود: ایران هم اکنون جزو 11 کشور صادرکننده غله و گندم دنیاست و به تنهایی 34 درصد محصولات کشاورزی خاورمیانه و شمال آفریقا را تولید می کند. وزیر کشور همچنین گفت: امروز شاهد امنیت کامل در مرزهای شرق کشور و منطقه هستیم.

پورمحمدی افزود: امنیت موجود در کشور مرهون زحمات و تلاش های نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی کشور است. وی در ادامه در خصوص پروژه های سفرهای استانی ریاست جمهوری گفت: ما دیگر در کشور چیزی به عنوان پروژه نیمه تمام نداریم و نخواهیم داشت و تمام پروژه ها به طور کامل اجرا خواهد شد. وزیر کشور همچنین در جمع خبرنگاران در مرز دوغارون گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری و طرد اتباع غیر مجاز تاکنون بیش از 50 هزار تبعه غیرمجاز افغان از سطح کشور جمع آوری شده است.

وی افزود: 36 هزار نفر از این تعداد در قالب این طرح از سطح کشور جمع آوری گشته و 15 هزار نفر داوطلبانه آماده بازگشت به کشورشان شده اند.