آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
اخبار خارجی
۱۶

راهپیمایی اعتراض آمیز صدها هزار مهاجر در شهرهای آمریکا

صدها هزار مهاجر با سرازیر شدن به خیابان های شهرهای آمریکا به وضعیت بلاتکلیف اقامت خود اعتراض کردند وخواستار کسب شهروندی برای 12 میلیون مهاجر غیرقانونی این کشور شدند.

تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف ازجمله نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن، میامی، شیکاگو، دیترویت، فنیکس، سیاتل و دیگر شهرهای آمریکا در حالی که پرچم این کشور را به اهتزاز درآورده بودند و پلاکاردهایی با متون اعتراض آمیز با خود حمل می کردند، از اعضای کنگره خواستند قانونی را به تصویب برسانند که راه را برای کسب وضعیت شهروندی برای مهاجران غیرقانونی باز کند. این تظاهرات به مناسبت روز جهانی کارگر در سراسر آمریکا برگزار شد.

تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف از جمله نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن، میامی، شیکاگو، دیترویت، فنیکس و دیگر شهرهای آمریکا در حالی که پرچم آمریکا را حمل می کردند، از اعضای کنگره خواستند قانونی را به تصویب برسانند که راه برای این مهاجران باز شود و بتوانند شهروند آمریکایی شوند.

دولت آمریکا اخیرا گروه زیادی از مهاجران غیرقانونی را دستگیر و اخراج کرده است، در حالی که بسیاری از این مهاجران سال ها در آمریکا زندگی کرده و فرزندان آنها شهروند آمریکایی هستند. در نیویورک، گروه های مختلف شجره نامه ای از خانواده آمریکا تهیه کردند که مهاجران برگ های درخت آن بودند وقوانین سخت مهاجرت خانواده ها را از هم جدا کرده است.