آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
حوادث
۱۵

دستگیری عاملان سرقت های مسلحانه سریالی داروخانه ها

عاملان سرقتهای سریالی از داروخانه ها و مطب های دندانپزشکی تهران که در نهمین سرقت مسلحانه یک جوان بسیجی را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا سرهنگ رجبی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این پرونده به خبرنگاران گفت: در پی وقوع اولین سرقت، ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان سرقت مسلحانه آغاز کردند و این در حالی بود که به دنبال قتل جوان بسیجی، کارآگاهان اداره ویژه قتل نیز وارد عمل شدند.

وی که به نقل از سردار رادان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ سخن می گفت، افزود: تحقیقات پلیس در حالی ادامه داشت که ماموران اداره مبارزه با سرقت مسلحانه طی یک ماه به 7 شهرستان اعزام شدند تا این که سرانجام سرنخی از حضور سارقان مسلح در شمال وشمال غرب تهران به دست آمد.

سرهنگ رجبی در تشریح نحوه دستگیری متهمان با استفاده ازسرنخ به دست آمده، اظهار کرد: یکی از تراول چک های سرقتی که برای نقد کردن به بانک آورده شده بود، به شناسایی سارقان منجر شد و این در حالی بود که در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که یکی از متهمان، تراول چک سرقتی را به عموی خود داده و او نیز بی اطلاع از موضوع برای نقد کردن آن به بانک مراجعه کرده است.

وی گفت: به این ترتیب سرانجام پس از یک ماه ونیم پیگیری، یکی از مجرمان به نام «امیر» 19 ساله صبح روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در خیابان تربیت معلم شهرک غرب، در خانه ای که پدرش سرایدار آن است، شناسایی شد.

با دستگیری «امیر» و اعتراف او به سرقتهای ارتکابی و اطلاعاتی که دراختیار پلیس قرار داد،همدست وی به نام «کامران» 17 ساله نیز ساعت 30/20 روز سه شنبه در کارگاه محل کارش دستگیر شد.

به گفته سرهنگ رجبی، بررسی های به عمل آمده نشان داد که شخصی که در آخرین نقشه سرقت، جوان بسیجی را حین فرار به قتل رسانده «امیر» بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ هشدار داد: تجهیز اماکن به تجهیزات ایمنی، خودداری ازنگهداری وجوه نقد به مقدار زیاد در محل کار و قرار دادن آن در مقابل دید عموم می تواند عامل بازدارنده ای از وقوع سرقتهای این چنینی باشد.

سرهنگ رجبی با بیان این که متهمان بین ساعت 17 تا 22 اقدام به سرقت می کردند، خاطر نشان کرد: مالکان فروشگاه ها در ساعت پایانی شب که پول بیشتری در فروشگاه موجود است، حساسیت بیشتری به خرج دهند.