آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۱
حوادث
۱۵

رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد افزایش 10 درصدی کشف جرایم در سال 85

سرتیپ جعفری گفت: در سال 85 پلیس آگاهی ناجا موفق شد نسبت کشف به وقوع جرایم را از 92 درصد به 72 درصد برساند.

به گزارش سایت پلیس رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره به افزایش 10 درصدی نسبت کشف به وقوع جرایم طی سال گذشته تصریح کرد:

البته هدف ما رسیدن به رقم 67 درصد در میزان کشف بوده است که با تلاش به 5 درصد بیشتر از میزان هدف رسیده ایم.

سرتیپ جعفری، همچنین از افزایش 17 درصدی سطح بهره وری در سال گذشته خبر داد و در جمع خبرنگاران اذعان داشت: امسال 22 هزار پرونده بیشتر از سال 84 در آگاهی های سراسر کشور به نتیجه رسیده و این در حالی است که میزان نیروهای انسانی طی مدت فوق تقریبا هیچ تفاوتی نکرد.

وی همچنین به فعالیت های پلیس آگاهی در حوزه پیشگیری اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 85 گامهای بلندی در جهت تولیدات فرهنگی و ارتباط با رسانه ها برداشته شده است و براساس نظرسنجی ها، سطح رضایتمندی مردم، 121 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین از اولویت های مهم آگاهی در سال جدید، برخورد با جرایم خشن اشاره و تصریح کرد: در خصوص جرایم خشن پلیس راهبرد «ضربه موثر» استفاده می کند و با تمام توان علیه مجرمان خشن وارد عمل می شود.

وی خاطر نشان کرد: پلیس آگاهی تنها با مجرمان کوچک و سارقان خرد برخورد نمی کند بلکه مجرمان جرائم اقتصادی نیز از دیگر اولویت های ما در سال جدید است.

جعفری در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 40 طرح عملیاتی در سال 86، در جهت مهار جرائم پیش بینی شده که 23 طرح مربوط به سرقت، 9 طرح نیز مربوط به قاچاق و 8 طرح مربوط به جرایم جنایی است.