آرشیو شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۴۴۷
سیاست
۲۲

رییس جمهور: هیچکس حق ندارد پشت میز مذاکره درباره حق مسلم هسته ای بنشیند

ایسنا- رییس جمهور درباره هرگونه مذاکره ای در مورد پرونده هسته ای کشورمان گفت: «ما فقط درباره سوالات و همکاری ها و تلاش برای برپایی صلح و امنیت و تفاهم در جهان گفت وگو می کنیم. هیچ کس حق ندارد پشت میزی بنشیند که در آن موضوع حق مسلم هسته ای ایران مورد مذاکره باشد.»

محمود احمدی نژاد طی سخنانی در جمع مردم رفسنجان، اظهار کرد: «اگر کسی به حکومت فاسدان و زورگویان و زرمداران و خودخواهان و تجاوزطلبان تن دهد یا آن ها را به رسمیت بشناسد، نقض غرض و خلاف آن چیزی است که خداوند برای انسان در نظر گرفته است.» رییس جمهوری در ادامه سفر استانی خود به کرمان در جمع مردم جیرفت با اشاره به مانع تراشی های دشمنان کشورمان گفت: «قدرت های زورگوی دنیا بدانند مسیری که آن ها در پیش گرفته اند سرنوشتی جز سقوط و انحطاط نخواهد داشت. آن ها می خواهند به بهانه نگرانی نسبت به تسلیحات هسته ای با توسعه و پیشرفت ایران مخالفت کنند، اما باید بدانند که مسیری که در پیش گرفته اند، اشتباه است و باعث پشیمانی آن ها خواهد شد.»

احمدی نژاد در ادامه درباره مذاکره برخی قدرت های بزرگ با کشورمان درباره عراق گفت: «ما ابتدا به آن ها نصیحت کرده بودیم که به عراق تجاوز نکنند اما آن ها گوش نکردند، وقتی عراق را اشغال کردند به آن ها توصیه کردیم که از این کشور خارج شوند و به جان و مال و ناموس و خاک این سرزمین تجاوز نکنند اما آن ها گوش نکردند الان هم از ما می خواهند که با آن ها گفت وگو کنیم.

ملت ایران گفت وگو را می پذیرد به شرط آن که حقوق ملت عراق، قانون اساسی و حاکمیت این کشور به رسمیت شناخته شود و آن ها در جهت حمایت از حکومت عراق حرکت کنند. برقراری امنیت در عراق و حمایت از دولت این کشور و خروج اشغال گران از این سرزمین خواسته ماست. گفت وگو برای خدمت به مردم عراق و امنیت و استقلال و یکپارچگی این کشور است.»

رییس جمهور همچنین پنجشنبه گذشته وارد شهر عنبرآباد جیرفت شد و در جمع مردم این شهر گفت: «باید اسم این شهر را به جای عنبرآباد، بهشت آباد می گذاشتند.»