آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۰
صفحه اول
۱

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: سهمیه بندی بنزین فعلا منتفی است

در شرایطی که دکتر غلامحسین الهام سخنگوی دولت در چند روز گذشته از امکان تعویق اجرای سهمیه بندی بنزین سخن گفته بود، کمال دانشیار رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات دلایل عدم امکان سهمیه بندی از ابتدای خردادماه پرداخت. به گفته وی عدم توزیع بیش از 2 میلیون از 8 میلیون کارت هوشمندی که می بایست تا تاریخ یاد شده به دارندگان خودرو تحویل می شده، مهمترین دلیل عدم اجرای طرح است. این در شرایطی است که برخی گزارش های تایید نشده از خرابی زودهنگام تعدادی از دستگاه های کارت خوان منصوبه بر روی پمپ های سوخت گیری حکایت دارد. در این حال محمدرضا نعمت زاده، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی دیروز ضمن تکذیب خبر بروز مشکلات فنی برای دستگاه های کارت خوان پذیرنده کارت هوشمند سوخت با تاکید بر کندی روند توزیع کارت های باقیمانده از قطعی نبودن تعویق اجرای پروژه خبر داده است...

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده در توزیع کارت هوشمند و نبود زمینه های لازم برای اجرای آن، سهمیه بندی بنزین از اول خرداد ماه منتفی است.

کمال دانشیار در گفت وگو با مهر درباره آخرین وضع کارت هوشمند گفت: پیش بینی می شود اجرای طرح سهمیه بندی بنزین بیش از یک ماه تاخیر داشته باشد و فعلا اجرایی نشود.وی مشکلات اجرایی را مهم ترین عامل تاخیر سهمیه بندی بنزین از اول خرداد ماه دانست و افزود: خراب شدن زود هنگام دستگاه های کارت خوان و مطابق نبودن با سیستم جایگاه های پمپ بنزین، نرسیدن بیش از 2میلیون کارت هوشمند به دست مردم، نبود فرهنگ لازم میان مردم و جایگاهداران، همه از عواملی است که موجب می شود طرح کارت هوشمند به تاخیر بیفتد.دانشیار درباره وضع سهمیه بنزین خودروها گفت: سهمیه روزانه بنزین خودروها نیز هنوز قطعی نشده اما چنانچه طرح کارت هوشمند به تاخیر بیفتد بنزین با همان قیمت 100 تومان عرضه می شود.وی با اشاره به پیشنهادات داده شده درباره سهمیه ها گفت: سهمیه پیشنهاد شده برای هر خودروی معمولی 90 لیتر در ماه و تاکسی ها نیز 750 تا 900 لیتر است. رئیس کمیسیون انرژی درباره قیمت آزاد بنزین نیز گفت: وقتی طرح سهمیه بندی تاخیر دارد فعلا نرخ آزاد برای آن تعیین نمی شود تا وضع سهمیه بندی ها مشخص شود. وی گفت: پیشنهادهای داده شده برای سهمیه های خودروها، براساس میزان تولید بنزین کشور تعیین شده است.