آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۰
اجتماعی
۴

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد: راه اندازی شعب حل اختلاف تامین اجتماعی، در دستور کار دولت

گروه اجتماعی: راه اندازی شعب حل اختلاف تامین اجتماعی در دستور کار دولت است.

مهندس داود مددی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب گفت: شعب 18، 19 و 21 تامین اجتماعی در استان تهران قرار بود تبدیل به شعب حل اختلاف تامین اجتماعی شود اما برای راه اندازی نشدن آن تاکنون، ما مقصر نیستیم.

وی افزود: کسی که باید این شوراها را دایر کند دیوان عدالت اداری است و در آخرین صحبت هایی که با علی رازینی، رئیس دیوان عدالت اداری داشته ایم، موافقت رئیس قوه قضائیه برای کسب مجوز گرفته شده است، اما چون شوراهای حل اختلاف را دولت مصوب کرده این شوراها را هم باید دولت مصوب کند.

مددی اظهار داشت: در حال حاضر راه اندازی شعب حل اختلاف تامین اجتماعی در دستور کار و رسیدگی در کمیسیون های دولت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای راه اندازی این شعب هیچ مشکلی از نظر مکان و نیروی کار وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: این 3 شعبه با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و قوه قضائیه به مسائل بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان رسیدگی کرده و در صورت رفع نشدن اختلاف، این پرونده ها به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شود.

مددی افزود: گروهی از مخاطبان سازمان تامین اجتماعی نسبت به موارد مختلفی از این سازمان شکایت دارند و برای احقاق حق خود اعتراض می کنند و تاکنون این پرونده ها به دیوان عدالت اداری ارجاع داده می شد که با تشکیل این شوراهای حل اختلاف از مراجعه بیمه شدگان و مستمری بگیران به قوه قضائیه جلوگیری می شود.