آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۰
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

اصفهان نمایشگاهی از آثار سفال و سرامیک یک هنرمند سوئیسی در موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش یافت. در این نمایشگاه 40 اثر از «فیلیپ بارده» مدیر گروه سرامیک دانشگاه هنرهای کاربردی ژنو به نمایش درآمد است. آثار این هنرمند با ایده هایی از معماری سنتی ایران برای نخستین بار با عنوان «مجموعه ایران» به نمایش گذاشته شده است. در طراحی این آثار از ترکیب حجم های پروخالی در معماری سنتی ایران و فرم ها و رنگ ها و تناسب های برگرفته از سفال ایرانی الهام گرفته شده است. علاقه مندان می توانند همه روزها تا 23 اردیبهشت ماه از این مجموعه در گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان دیدن کنند.

قزوین نمایشگاهی از دست ساخته های آموزشی دانش آموزان دبیرستان دخترانه حقیقت شهر الوند قزوین گشایش یافت. در این نمایشگاه بیش از 1000 کاریکاتور و دست ساخته های آموزشی دانش آموزان در زمینه های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، عربی، زبان و ادبیات فارسی به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا 18 اردیبهشت ماه برپاست.

سنندج نمایشگاهی از صنایع دستی 20 استان کشور در بوستان ملت شهر مریوان گشایش یافت. در این نمایشگاه صنایع دستی مناطق مختلف کشور از جمله صنایع دستی چوبی، سفال و انواع دست بافته های محلی از قبیل جاجیم و عروسک های طرح دار به نمایش گذاشته شده اند. این نمایشگاه تا 19 اردیبهشت ماه برپاست.

اردبیل همزمان با برگزاری جشنواره کوچ عشایر ایل سون، نمایشگاهی از آثار صنایع دستی عشایری در جعفرآباد مغان برگزار می شود. دراین نمایشگاه دست بافته های سنتی، داربافته ها و صنایع دستی تکمیلی و تلفیقی شامل انواع ورنی، مفرش، چنته و بسیاری تولیدات دیگر به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه از 19 تا 20 اردیبهشت ماه در بخش جعفرآباد مغان برپاست.