آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۰
اقتصادی
۲۱

معاون وزیر صنایع ومعادن: مدیریت طرح های فولادی به شرکت های ایرانی واگذار می شود

گروه اقتصادی: معاون وزیر صنایع و معادن گفت: از این پس شرکت های ایرانی هدایت و مدیریت پروژه های فولاد را در اختیار خواهند گرفت.

به گزارش مهر، احمد علی هراتی نیک درحاشیه بازدید از طرح فولاد هرمزگان اظهار داشت: گرایش جدید ما این است که طرح های جدید فولاد بویژه پروژه های استانی، به وسیله پیمانکاران، مشاوران و مهندسان ایرانی هدایت شود.

وی با اشاره به این که براساس عرف بین الملل ممکن است برخی تجهیزات از خارج تهیه شود، گفت: تمام جنبه های طرح ها مورد بررسی قرار گرفته و چشم انداز مثبتی نسبت به استفاده از توان فنی ومهندسی داخلی ترسیم شده است.

هراتی نیک یاد آور شد: پس از فولاد در نظر داریم طرح های آلومینیوم و مس را نیز در اختیار شرکت های داخلی قرار دهیم.

وی درمورد طرح فولاد هرمزگان گفت: درحال حاضر طرح احیای مستقیم هرمزگان با استفاده از طراحی و مهندسی داخلی در دست اجرا است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: به تازگی یک فناوری ایرانی برای تولید آهن اسفنجی (احیای مستقیم) در خارج کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با نمونه های خارجی از مزیت های بیشتری برخوردار است.

وی در پایان میزان پیشرفت طرح احیای مستقیم فولاد هرمزگان را 44‎/7 درصد اعلام کرد و افزود: میزان پیشرفت طرح فولاد سازی هرمزگان نیز به 22 درصد رسیده است.طرح فولاد هرمزگان برای تولید 1‎/5 میلیون تن شمش فولاد پیش بینی شده است.