آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اخبار داخلی
۳

ساماندهی برج آزادی آغاز شد

سرویس فرهنگی - هنری: فاز اجرایی پروژه بهسازی و بازپیرایی برج آزادی در ضلع غربی میدان آغاز شد.به گفته مسئولان این پروژه، استقرار لوازم مورد نیاز در شب و توجه به تردد عبور خودروها در روز برای جلوگیری از ایجاد بارترافیکی در میدان مورد توجه قرار گرفته است. وحید شرافت ناصری، نماینده شهرداری منطقه 9 در ساماندهی برج آزادی، شهرداری تهران درگفتگو با CHN گفت: با اتمام فاز مطالعاتی پروژه ساماندهی و بهسازی برج آزادی در حال حاضر فرصت آغاز و اجرای این پروژه رسیده است.

وی تصریح کرد: براساس تقسیم بندی های صورت گرفته مراحل اجرایی کار در 3 نیمکره میدان و هریک با پایان کار نیمکره پیشین آغاز می شود تا با ایجاد فضای باز دو نیمکره دیگر، امکان عبور و مرور شهروندان و خودروها امکان پذیر شود.

در حال حاضر اجرای امور شهری در نیمکره غربی میدان آغاز شده است.

نماینده شهرداری منطقه 9 در ساماندهی برج آزادی درباره مطالعات صورت گرفته در بخش های مختلف میدان آزادی گفت: تهیه نقشه جزیره میدان و نقشه برداری از کل میدان تاکنون به انجام رسیده است.

در فاز اجرایی کار در حال حاضر مقدمات حصارکشی میدان آغاز شده است.

هرگونه برنامه ریزی و اقدام در محوطه برج آزادی، ساماندهی و بازپیرایی آن، از آن جهت در خور اهمیت است که این مجموعه تاریخی - فرهنگی علاوه بر کاربرد نمادین، به لحاظ سیاسی و اجتماعی نیز ابعاد مهمی در کشور پیدا کرده است. پیش بینی می شود که مراحل اجرای این پروژه تا پایان سال 86 به طول انجامد.