آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اخبار داخلی
۳

آزمون استخدامی کتابداران تا شهریور امسال برگزار می شود

محمدحسین ملک احمدی با تاکید بر لزوم تعیین منبع مالی حقوق کتابداران رسمی، از وزارت ارشاد خواست اعتبار مورد نیاز برای این کار را از طریق ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تامین کند.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با درخواست از مسئولان وزارت ارشاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای مشخص کردن فوری جایگاه شغلی کتابداران رسمی، گفت: اگر تکلیف نیروهای رسمی وزارت ارشاد که به خدمت در کتابخانه های عمومی مامور شده اند مشخص شود، امیدواری برای برگزاری آزمون استخدامی کتابداران افزایش می یابد.

ملک احمدی در باره تعداد کتابدارانی که در آزمون پیش روی نهاد جذب خواهند شد، افزود: فعلا نمی توانم رقم دقیقی را در این مورد اعلام کنم، با این وجود هیات امنای کتابخانه های عمومی مجوز جذب 500 نفر را به ما داده است، ولی اینکه آیا ما برای این تعداد نیرو اعتبار خواهیم داشت یا خیر و یا حتی اینکه نیازمان بیشتر از این خواهد بود و مجبور شویم از هیات امنا مجوز جذب تعداد بیشتری بگیریم، به مشخص شدن منابع و ساماندهی نیروهای رسمی بستگی دارد که تا یکی دو ماه آینده این ابهامات برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما هم اکنون به لحاظ اجرایی، آمادگی برگزاری آزمون استخدامی کتابداران را داریم. مذاکرات ما با سازمان سنجش به اتمام رسیده است و امیدواریم تا قبل از شهریور ماه آزمون را برگزار کنیم.