آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اخبار داخلی
۴

تاریخ و شرایط ثبت نام دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی اعلام شد

ثبت نام مدارس دولتی مقطع متوسطه از 15 تیر آغاز می شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگو با واحد مرکزی خبر، با بیان این مطلب، گفت: مدیران مدارس براساس آیین نامه های اجرایی، شرایط ثبت نام را مهیا کرده اند و امسال نیز ستادهای ثبت نام در مناطق 19 گانه شهر تهران ایجاد خواهد شد تا به مشکلات خاص برخی دانش آموزان رسیدگی کنند.

وی آمار مدارس راهنمایی شهر تهران را 1396 مدرسه اعلام کرد. یزدانی گفت: از این تعداد حدود 400 مدرسه غیرانتفاعی، 15 مدرسه شاهد، 11 مدرسه به صورت نمونه دولتی و بقیه دولتی است.

وی افزود: حداقل سن برای ثبت نام در پایه های اول، دوم و سوم راهنمایی به ترتیب 11، 12 و 13 سال و حداکثر سن 15، 16 و 17 سال است.

وی گفت: والدین برای ثبت نام فرزندان خود در پایه اول دبستان می توانند برای ثبت نام موقت به مدارس محدوده جغرافیایی خود مراجعه کنند.

یزدانی افزود: پیش زمینه ثبت نام در پایه اول ابتدایی شرکت در طرح سنجش سلامت است که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین دستورالعمل های اجرایی این طرح است اما پیش از برگزار شدن این طرح نیز والدین می توانند با حضور در مدارس محدوده جغرافیایی خود ثبت نام موقت کنند.

شرایط جدید ثبت نام در دبیرستان البرز تهران

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران از ساختار جدید دبیرستان پسرانه البرز خبر داد. وی گفت: محدوده جغرافیایی برای ثبت نام در این دبیرستان برداشته شده است و همه دانش آموزان تهرانی می توانند در آزمون ورودی آن شرکت کنند.

وی گفت: ثبت نام در آزمون ورودی این دبیرستان از دیروز آغاز شده است.

آغاز به کار 110 مهد قرآن در تهران

وی همچنین از آغاز به کار 110 مهد قرآن در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد.

وی، راه اندازی این تعداد مهد قرآن را در راستای احیای مجدد معاونت پرورشی در آموزش و پرورش دانست و گفت: فعالیت این مهد ها از مهرماه آغاز می شود.