آرشیو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۲
اجتماعی
۱۰

یک جهش علمی در کشور ایجاد شده است

کرمان خبرنگار اطلاعات: معاون آموزشی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک جهش علمی در کشور ایجاد شده و در این زمینه خودباوری نیاز است.دکتر بهرام عین اللهی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: دستیابی به هویت دینی و ملی تکمیل کننده این جهش علمی است.وی افزود: هم اکنون 25 رشته تخصصی بالینی، 21 رشته فوق تخصصی 20 رشته فلوشیپ و 35 دوره PHD در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر ایران دایر است.معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقای رشته های پزشکی را از برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برخی رشته ها در مقطع کاردانی نقشی ندارند گفت: این رشته ها به کارشناسی تبدیل می شوند.او با تاکید برلزوم مشارکت دانشجویان در فعالیت های پژوهشی افزود: تحقیق و پژوهش باید به صورت یک چرخه مستمر در دانشگاه استمرار یابد.رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این نشست گفت: فقدان معاونت مستقل دانشجویی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مشکلات اساسی بخش آموزش پزشکی است.

او گفت: دانشجویان فقط به دایر کردن کلاس درس نیاز ندارند بلکه باید برای آنها امکانات آموزشی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی فراهم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودجه دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه را در سال گذشته 8 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد. وی افزود: 5 میلیاردریال از این اعتبار از بودجه های بخش های دیگر دانشگاه برداشته شده است.