آرشیو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۳
اخبار داخلی
۴

محلهای اسکان زایران شهرستانی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) مشخص شد

دبیر ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) شهرستان ری گفت: مکان یابی برای اسکان یک میلیون و500 هزار زایر شهرستانی انجام شده است.

محمدصالح ضیایی دیروز در گفتگو با ایرنا با اشاره به اینکه این آمار بدون درنظر گرفتن زایران تهرانی است، اظهار داشت: زایران شهرستانی با 26 هزار دستگاه اتوبوس برای زیارت حرم مطهر امام راحل به تهران منتقل می شوند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی ها، مقرر شده زایران 17استان جنوب کشور از اتوبان تهران - قم، وارد شوند.

ضیایی با اعلام این که تمهیدات ترافیکی، ایمنی و اورژانسی برای 13 و 14 خرداد ماه امسال از هم اکنون درنظر گرفته شده است، گفت: در این روزها محدودیت های ترافیکی ازسوی مسئولان استانی و شهرستانی در آزادراه ها و بزرگراه های منتهی به حرم مطهر اعمال می شود.

ضیایی افزود: در زمان حاضر آزادراه های مسیر کاروان های زایران از لحاظ ایمنی، روشنایی و اصلاح آسفالت در وضعیت مناسب قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این آزاد راه ها با تقسیم کار میان بخش های مختلف و سازمان های ذیربط، زیرپوشش حفاظتی پلیس راه، اورژانس، هلال احمر وآتش نشانی قرار گرفته است.

این مسئول گفت: نیروها و امکانات 42 ایستگاه آتش نشانی در حرم مطهر و خیابان های منتهی به حرم مستقر می شوند.

وی افزود: همچنین نیروها و امکانات 12 ایستگاه آتش نشانی، اتوبان و بزرگراه های خارج از حرم را پوشش می دهند.

مدیر عامل بهشت زهرا و شهردار حرم نیز گفت: براساس برآوردهای سال های گذشته پیش بینی می شود سه تا چهار میلیون نفر از شهر تهران در مراسم سالروز ارتحال امام راحل شرکت کنند.

محمود رضاییان ادامه داد: در سال جاری سیاست جدیدی برای پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی و اجرای برنامه های سالروز ارتحال امام درنظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات سال های گذشته نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و در تلاش هستیم مراسم را هر چه باشکوه تر برگزار کنیم.

وی افزود: سازمان بهشت زهرا برای ارائه خدمات ازجمله تامین آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و ایجاد فضای مناسب در محوطه اقدامات لازم را به عمل می آورد.