آرشیو سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۴
شهرستان ها
۸

یک میلیون راننده در کشور بیمه می شوند

تکاب - خبرنگار اطلاعات: نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، گفت: با تصویب لایحه بیمه خدمات رانندگان درون شهری و برون شهری، یک میلیون نفر از رانندگان کشور تا پایان امسال زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

تابع در جریان دیدار با مردم تکاب در گفتگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: این لایحه به منظور سروسامان دادن به خدمات ارائه شده به رانندگان و با هماهنگی بین وزارت رفاه، تامین اجتماعی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد، و براساس آن، رانندگان می توانند از خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح یک هزار میلیارد ریال اعتبار که در بودجه سال 86 در نظر گرفته شده، هزینه خواهد شد.

تابع تصریح کرد: از کل هزینه بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری، 5/17 درصد از خود رانندگان و 5/17 درصد را دولت پرداخت خواهد کرد.

وی یادآور شد: 65 درصد بقیه هزینه های بیمه را وزارت رفاه و تامین اجتماعی و سایر دستگاه های ذیربط پرداخت خواهند کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، بهبود وضعیت معیشتی رانندگان، تامین سلامت جسمانی و روانی آنان و کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی را از مزایای لایحه بیمه خدمات تامین اجتماعی رانندگان کشور برشمرد و خاطر نشان ساخت: این لایحه در راستای افزایش سطح رفاه و تامین اجتماعی در جامعه از سوی دولت ارائه شده که همزمان با لایحه بودجه کل کشور در سال 86 به تصویب نمایندگان مجلس رسید.