آرشیو پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۸۷۹۷
اخبار ورزشی
۱۳

علی آبادی خبر داد برگزاری المپیاد ورزشی ایرانیان در شهریورماه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی را سخت دانست.

مهندس علی آبادی با بیان این مطلب گفت: تصمیم گیری کردن برای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی سخت است؛ سیاست سازمان تربیت بدنی در چارچوب سیاست عمومی کشور است و با توجه به دستورالعمل مقام معظم رهبری در اجرای اصل 44، هدف سازمان این است که ورزش را به سمت خصوصی سازی ببریم و سازمان تربیت بدنی فقط به بخش خصوصی کمک کند.

رئیس سازمان تربیت بدنی با اعتقاد به این که باید ورزش را در همه ابعاد گسترده کنیم، جایگاه هر استان را در ورزش کشور مشخص کنیم و بدانیم نقش فدراسیون ها در ورزش طی یک سال چه بوده است اظهار کرد: باید قدمی برداریم که ورزش یکی از شاخص های ارزیابی مسئولان استان باشد. بالطبع یک دوره مسابقات را از اول شهریور تا 20 شهریور برگزار خواهیم کرد. این مسابقات در 30 رشته ورزشی و در بین 30 استان کشور برگزار می شود و مسابقات بسیار سنگین و فشرده ای است. مدال هایی که در مسابقات المپیاد ورزشی ایرانیان توزیع می شود، در حدود 200 مدال است و از مدال های مهم کشوری به حساب خواهد آمد. یعنی بعد از المپیک، آسیایی، تورنمنت ها و... این مهم ترین مدال در کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که پس از ارزیابی این مسابقات، استان های برتر در رده اول تا سوم تشویق خواهند شد و سه استان آخر جابجا می شوند به ایسنا گفت: سازمان تربیت بدنی می خواهد به کار کسانی که خوب کار می کنند، ارزش بگذارد و با کسانی که فعالیت نداشتند برخورد کند. در المپیاد ورزشی ایرانیان جایگاه استان ها از یکم تا 30 ام مشخص می شود و سه استانی که در سه رده پایین قرار بگیرند، تغییر خواهند کرد (البته شاید این سه استان جزء استان های ضعیف کشور باشند که آنها را تقویت می کنیم ولی در صورت کم کاری برخورد خواهیم کرد و نسبت به جابجایی تصمیم می گیریم) و از سه استان برتر تقدیر و تشویق به عمل می آید.