آرشیو پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۳۸۹
صفحه آخر
۲۰

یک میلیون خواننده هری پاتر را پیش خرید کردند

گروه فرهنگی:تقاضا برای پیش خرید آخرین کتاب هری پاتر در سایت آمازون از یک میلیون نسخه گذشت. بزرگ ترین مرجع آن لاین فروش کتاب در گزارشی اعلام کرد، بیش از یک میلیون درخواست خرید برای کتاب «هری پاتر و قدیسان مرگ بار» دریافت کرده و با توجه به افزایش میزان تقاضاها، قیمت پیش خرید جلد آخر هری پاتر را از 89/18 دلار به 99/17 دلار کاهش داده است.

از یک میلیون تقاضای پیش خرید کتاب آخر هری پاتر، بیش از 620 هزار نسخه در امریکا و 250 هزار نسخه از انگلستان بوده است. به گزارش رویترز طبق اعلام آمازون میزان درخواست برای کتاب «قدیسان مرگ بار» از قسمت ششم هری پاتر - «شاهزاده نیمه اصیل» - در سال 2005 فراتر رفته است. این کتاب که در امریکا توسط انتشارات اسکالستیک و در انگلیس توسط انتشارات بلومزبری منتشر خواهد شد، آخرین کتاب جی.کی. رولینگ خواهد بود که برای طرفداران هری پاتر نوشته شده است.

فرانس پرس نیز با اشاره به گزارش آمازون اعلام کرد، شهر والینگ فورد در جنوب انگلیس در آکسفورد شایر به عنوان پرطرفدارترین شهر هوادار هری پاتر در انگلستان اعلام شده است. بر این اساس شهر والینگ فورد که زادگاه آگاتا کریستی است، بیش از هر شهر دیگری در انگلیس درخواست پیش خرید آخرین کتاب هری پاتر را ارائه کرده است.

آمازون گفت از این تعداد بیش از 620 هزار جلد کتاب از ایالات متحده و 250 هزار جلد از بریتانیا پیش خرید شده که این تعداد بیش از میزان سفارش «هری پاتر و شاهزاده دورگه» ششمین جلد این کتاب است که سال 2005 به بازار آمد.مجموعه کتاب های هری پاتر تاکنون 325 میلیون نسخه فروش جهانی داشته و به 64 زبان دنیا نیز ترجمه شده اند.