آرشیو پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۴۵۲
بازار کالا
۱۴

بازار ارتباطات

جزییات طرح تعرفه دقیقه ای ثانیه ای ایرانسل

جهت ایجاد شرایط یکسان برای تمامی مشترکان اپراتور دوم در سراسر کشور، از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه 155/2/1386) طرح تعرفه تمامی مشترکان ایرانسل، به طرح تعرفه «پایه ثانیه ای» تغییر داده شد. به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پس از این تاریخ، تمامی سیم کارت های دایمی و اعتباری این اپراتور به صورت پیش فرض با تعرفه «پایه ثانیه ای» تحویل مشترکان شده و سیم کارت مشترکان کنونی نیز که تا به حال با طرح «پایه دقیقه ای» تنظیم شده بود به طور خودکار به طرح «پایه ثانیه ای» انتقال داده می شود. تغییر مذکور توسط ایرانسل به طور خودکار و کاملا رایگان صورت می پذیرد ولی مشترکان این امکان را دارند که طرح تعرفه «ثانیه ای» تنظیم شده را به طرح «دقیقه ای» بازگردانند.

گفتنی است، تعرفه های قبلی ایرانسل برای طرح تعرفه «دقیقه ای» همچنان پابرجاست و تماس از هر شهر با شهر دیگر ایران برای مشترکان سیم کارت دایمی ایرانسل که طرح پایه دقیقه ای را انتخاب کنند 499 ریال در دقیقه است.

نرخ تعرفه های دقیقه ای و ثانیه ای ایرانسل

براساس این گزارش، در تعرفه «پایه ثانیه ای»، مدت زمان مکالمه دقیقا برابر با تعداد ثانیه های مکالمه ثبت شده و در تعرفه «پایه دقیقه ای» مدت مکالمه برحسب واحدهای یک دقیقه ای محاسبه می شود. بنابراین در صورتی که مکالمه پیش از کامل شدن واحد یک دقیقه ای به پایان برسد، کل واحد یک دقیقه منظور می شود.

بر این اساس با توجه به نرخ های پیش بینی شده، تعرفه «ثانیه ای» مناسب مشترکانی است که معمولا مدت زمان مکالماتشان کوتاه و تعرفه «دقیقه ای» نیز مناسب مکالمات 5/2 دقیقه ای یا طولانی تر است.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از جزییات طرح های مختلف تعرفه و شرایط و چگونگی تغییر طرح تعرفه، به فروشندگان مجاز ایرانسل و یا به سایت اینترنتی ایرانسل به نشانی www.irancell.ir مراجعه کنند.