آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۳۶۳۶
صفحه آخر
۲۴

تجلیل از 25 ایثار گر با حضور رئیس جمهوری در نمایشگاه تجسمی هنر ایثار صورت می گیرد

گروه فرهنگ- 25 ایثارگر در مراسم پایانی نمایشگاه هنر ایثار با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار «ایران»: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید با بیان این خبر در نشست خبری نمایشگاه هنر ایثار گفت: نمایشگاه بزرگ هنر ایثار در 3 بخش هنر مفهومی، نقاشی و عکس برگزار می شود که در بخش هنر مفهومی با عنوان «پرواز پایداری» 440 طرح از 232 هنرمند به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شد که 9 هنرمند، داوری آثار را برعهده داشته و 46 اثر مطرح انتخاب شده است.

دکتر عباس خامه یار افزود: عنوان نمایشگاه نقاشی نیز «روزنه ای به بهشت» است که 110 تابلوی نفیس با موضوع ایثارگری و شهدای شاخص از 50 هنرمند به تصویر درآمده و در نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود. وی درباره بخش عکس نمایشگاه گفت: 5 هزار عکس از 3 موضوع خرمشهر قبل از جنگ، دوره مقاومت و بعد از جنگ نیز از 400 عکاس حرفه ای کشور در نمایشگاه به نمایش در می آید و به مدت یک ماه در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد. مجتبی آقایی دبیر بخش عکس این نمایشگاه هم در ادامه یادآور شد: یکی از ویژگی های بخش عکس در نمایشگاه جامعیت آن است. چون در گذشته عکس های دوران جنگ در اختیار چند انتشارات و شماری از روزنامه های کثیر الانتشار بود. بنابراین ما از همه نهادها خواستیم که آرشیو عکس خود را در اختیار نمایشگاه بگذارند اما نکته مهم در رابطه با این آثار پرداخت حق کپی رایت به عکاسان و رعایت حقوق هنرمند در تولید اثر هنری است. همچنین ما 95 عکاس شهید، جانباز و ایثارگر را شناسایی کردیم که در بنیاد شهید و ایثارگران پرونده ای نداشتند که شمار عکس های آنان 3 تا 35 بوده و این امر از فعالیت حرفه ای عکاسی آنان در جبهه خبر می دهد. آثار این افراد همراه با بیوگرافی در دایرة المعارف عکاسان خواهد آمد.

دکتر کفشچیان مقدم دبیر بخش هنرمفهومی نیز از ارسال 440 اثر مفهومی به بخش هنر جدید ابراز خرسندی کرد و افزود: ایده بخش هنر مفهومی از نیم سال گذشته شکل گرفت و با مطرح شدن آن بنیاد شهید گام بزرگی برداشت و ازاین رویداد جدید هنری در کشور استفاده کرد.