آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
اخبار داخلی
۳

اخبار کوتاه

ترجمه آثار امام خمینی(ره) به 22 زبان زنده دنیا

سرویس فرهنگی - هنری: 235 عنوان کتاب از آثار امام خمینی(ره) به 22 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. به گزارش ستاد خبری بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بنیاد نشر و ترویج آثار امام(ره) 235 عنوان کتاب از آثار امام خمینی(ره) را به 22 زبان زنده دنیا ترجمه کرده است. آثار امام راحل (ره) به زبان های روسی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه، عربی، ترکی آذری، ایتالیایی، اردو، بنگالی، اسپانیایی، پشتو، تاجیک، هوسایی، ژاپنی، چینی، بوسنیایی، سواحیلی و زبان های دیگر ترجمه شده است.

کنگره کلیم کاشانی برگزار می شود

سرویس فرهنگی - هنری: کنگره بزرگداشت کلیم کاشانی - شاعر معاصر - 25 و 26 مهرماه در کاشان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ما، در این کنگره شرکت کنندگان در دو بخش شعر و مقاله، یاد و خاطره این شاعر گرانقدر را گرامی می دارند.

بنابراین گزارش، آثار ارسالی درکتابی به نام <همسفر با پائیز 3 > منتشر خواهد شد و برای اطمینان از سلامت داوری سروده های شاعران کاشانی داوری نخواهد شد. علاقه مندان می توانند برای شرکت در این همایش آثار خود را تا تاریخ 31/3/86 به نشانی؛ کاشان، ص پ 1673، انجمن ادبی کلیم کاشانی ارسال کنند. نشانی سایت این همایش نیز از این قرار است:

www.kalimkashani.blogfa.com

طنزهای کودکان، خنده برلب می نشاند

بچه های نوقلم تهرانی شیرینی نوشته های طنزآمیز خود را به کام شرکت کنندگان در نخستین جشنواره طنز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران می نشانند.

به گزارش روابط عمومی کانون، در این جشنواره که عصر فردا در تهران برگزار می شود آثار شماری از کودکان و نوجوانان برگزیده این رقابت ادبی در رشته های شعر و داستان در حضور تعدادی از طنزپردازان نام آشنای کشور مانند ابوالفضل زرویی نصرآباد، اسماعیل امینی و رضا رفیع توسط بچه ها خوانده می شود. در این آیین که با برنامه هایی همچون نمایش نماهنگ ها، سرودها و اجرای نمایش های طنزآمیز همراه است از 11 برگزیده کشوری این رقابت با اهدای جوایز تقدیر می شود.