آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
شهرستان ها
۸

آب بسته بندی شده در اراک به بازار می آید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: با حفاری 15 حلقه چاه آب در اراک و راه اندازی و تکمیل 2 ایستگاه پمپاژ و اجرای 11 کیلومتر خط انتقال آب امیدواریم تا پایان خرداد ماه سال جاری 450 لیتر آب در ثانیه وارد شبکه توزیع و در مدار مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهندس رجایی افزود: با اعتباری بیش از 35 میلیارد ریال در شهر اراک با حفاری 11 حلقه چاه جدید و 4 بغل کنی چاه (جایگزین چاه های قبلی) در سال 85 با همکاری شرکت آب منطقه ای توانستیم 750 لیتر کمبود آبی (در نقطه پیک) را که در شهر اراک داشته ایم جبران کنیم و این امر می تواند در کشور یک رکورد محسوب شود.

وی تصریح کرد: از سوی شرکت آب منطقه ای و در مسیر خط انتقال آب سد کمال صالح 300 لیتر آب وارد شبکه توزیع خواهد شد و در حال حاضر شاخص برخورداری جمعیت شهری استان از خدمات تامین و توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی معادل 5/98 درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: دومین گام اساسی که توانسته ایم همزمان با تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برداریم، اجرای عملیات سیستم بسته بندی آب در شهر اراک است.مهندس رجایی خاطرنشان کرد: این عملیات را با جدیت دنبال کرده ایم و در حال حاضر بخش خصوصی فعال و موافقت های اصولی آن از سازمان صنایع گرفته شده و سازمان آب منطقه ای استان در حال دریافت پاسخ از مراکز بهداشتی و محیط زیست و دیگر سازمانها و دستگاه های اداری است که امیدواریم براساس برنامه زمانبندی شرکت آب منطقه ای، تا اوایل تیر ماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی در ادامه افزود: بخش خصوصی با سرمایه گذاری بیش از 7 میلیارد ریال وارد عمل می شود و آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را در بسته بندی های 10 و 20 لیتری در ظروف بادوام و 5/1 و 5 لیتری را در ظروف یک بار مصرف در شهر اراک و در آینده به استانهای همجوار عرضه خواهد کرد.