آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
قرآن
۱۰

از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم مراسم «شبی با قرآن» برگزار می شود

به مناسبت هفته خوابگاه ها (22 لغایت 27 اردیبهشت ماه) مراسم با شکوه <شبی با قرآن> از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در قم برگزار می شود.

دکتر سیدشمس الدین حجازی معاون آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم با اعلام این مطلب اظهار داشت: احیای شعائر اسلامی و بزرگداشت قرآن کریم از نعمت هایی است که خداوند بزرگ به واسطه نظام جمهوری اسلامی بر ما منت نهاده و فرزندان این ملت چه عاشقانه آیات این کتاب آسمانی را با خون پاک خود تفسیر نمودند.

وی گفت: تلاوت آیات الهی، تدبر وفهم معانی قرآن و عمل به تعالیم جاودانی اش که تنها در سایه ولایت خاندان پاک پیامبر اعظم اسلام (ص) حاصل شده است، موهبت عظیمی است که نصیب ما گردیده و جا دارد که به شکرانه این نعمت عظیم هر روز و هر شب سر تعظیم بر آستان حضرت دوست فرود آوریم، از همین رو انتظار می رود برگزاری جلسات و محافل قرآنی محدود و منحصربه ماه مبارک رمضان نباشد و شیفتگان مکتب قرآن همواره با زلال معارف آن در تماس باشند.

وی افزود: در همین راستا معاونت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی قم مراسم باشکوه شبی با قرآن را با حضور قاریان و حافظان بین المللی و تنی چند از مسئولین کشوری و استانی برگزار می نماید.

وی اضافه کرد: در این مراسم که روز دوشنبه بیست وچهارم اردیبهشت ماه از ساعت 30/19 لغایت 22 در مجتمع مسکونی کارکنان دانشگاه برگزار خواهد شد، ابتدا یکی از قاریان برگزیده استان قم به تلاوت قرآن می پردازد و پس از آن آقای دکتر بهروز براتی ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم سخنانی ایراد خواهد کرد و سپس گروه همخوانی و مدیحه سرایی <بقیه` الله> اجراء برنامه خواهند داشت.

در ادامه این مراسم استاد کریم منصوری و استاد شهریار پرهیزکار دو چهره برجسته قرآنی کشور که هر دو حافظ کل قرآن و هر دو قاری ممتاز قرآن هستند، به تلاوت قرآن می پردازند و در پایان نیز آقای صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایراد سخن خواهد پرداخت. دکتر حجازی همچنین از عموم علاقمندان قرآنی برای شرکت در این مراسم دعوت کرد.