آرشیو یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۲۳۹۰۸
سیاست
۱۶

موافقت روسیه با مذاکره در مورد سپر دفاع موشکی آمریکا

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران: وزیر امور خارجه جمهوری چک اعلام کرد: مقام های روسیه برای مذاکره در خصوص طرح سپر دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا اعلام آمادگی کرده و <پراگ> نیز برای انجام این مذاکرات آمادگی خود را اعلام داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویتر، استقرار 10 موشک رهیاب در لهستان و یک سیستم رادار در جمهوری چک توسط آمریکا نگرانی هایی را در میان مقامات روسیه و چند کشور اروپایی ایجاد کرده است، اما <سرگئی لاوروف>، در سخنان اخیر خود با لحنی آشتی جویانه اعلام کرده است که مسکو قصد ندارد به خاطر موضوع سپر دفاع موشکی واشنگتن در شرق اروپا روابط خود با آمریکا و اتحادیه اروپا را خدشه دار کند.

<کارل شوارزنبرگ>، وزیر خارجه چک، پس از دیدار با <فرانک والتر اشتاین مایر>، وزیر امور خارجه آلمان، به خبرنگاران گفت: آنها (مقامات روسیه) پیام هایی مبنی بر آمادگی برای مذاکره به ما فرستاده اند. بنابراین ما نیز به طور طبیعی آماده مذاکره با آنها هستیم. با این حال شوارزنبرگ در پاسخ به این سؤال که آیا مقامات روسیه در مورد طرح سپر دفاع موشکی آمریکا در شرق اروپا منطقی برخورد می کنند؟ گفت: ما درباره منطقی شدن سخن نخواهیم گفت. منافعی برای روس ها وجود دارد و آنها به دنبال این موضوع هستند که بفهمند بهترین راه برای برآورده کردن منافع روسیه چه راهی است.