آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۴۵۵
بازار کالا
۱۴

گران ترین خودروهای جهان در سالجاری میلا دی

پایگاه اینترنتی Automotoportal با معرفی 10 خودرو از گران ترین خودروهای جهان در سال 2007 به ارایه مشخصات کلی آن ها پرداخته است. در جدول ارایه شده از سوی این پایگاه اینترنتی، خودرو Bugatti Veyron به قیمت یک میلیون و 700 هزار دلار، گران ترین، پرقدرت ترین و سریع ترین خودروی جهان معرفی شده است.

این خودرو که حدود 407 کیلومتر در ساعت سرعت دارد، ساخت شرکت Bugatti Autombiles SAS از شرکت های تابعه Volkswagen است. دهمین خودرو در جدول مذکور که قیمت 255 هزار دلار برای آن تعیین شده، Aston Martin Vanquish است.

از سویی سایت اینترنتی Automotive نیز با ارایه فهرستی، 10 شرکت برتر خودروسازی جهان را که لوکس ترین خودروهای سال 2007 را تولید و به بازار عرضه کرده اند، معرفی کرد.

در صدر این فهرست، نام Jaguar به چشم می خورد و شرکت های Cadillac، Lexus، Ford، Porsche، Volvo، BMW، Infiniti، Mercedes Benz و Acura رتبه های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است، خودروی لوکس به خودرویی گفته می شود که در ساخت آن ویژگی هایی همچون راحتی، زیبایی ظاهری و امکانات و تسهیلات رفاهی بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گرفته باشد.