آرشیو دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۴۵۵
ورزشی
۲۱

فرنگی هم پس از آزاد، قهرمان آسیا شد

ایسنا- تیم ملی کشتی فرنگی ایران با سه مدال طلا، دو نقره و دوبرنز قهرمان آسیا شد.رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان به پایان رسید که تیم ملی ایران با سه مدال طلای حمید سوریان، سامان طهماسبی و قاسم رضایی، دو نقره مهدی شربیانی و حمید باوفا و دو برنز علی محمدی و مجتبی باباجان زاده با کسب 64 امتیاز پس از چهار سال قهرمان آسیا شد.

در روز پایانی این رقابت ها و در فینال وزن 60 کیلوگرم حمید باوفا به مصاف مون هو سان از کره جنوبی رفت که با نتیجه چهار بر یک1111و 003) شکست خورد تا صاحب مدال نقره شود. باوفا پیش از این روسلان تومنبایف نفر سوم بازی های آسیایی دوحه از قرقیزستان را در سه تایم 22 - 1، 111 و 111) شکست داده بود و در نیمه نهایی در مصاف با بژان زربولوف از قزاقستان به برتری هشت بر یک رسید.

در وزن 74 کیلوگرم، مجتبی باباجان زاده در مسابقه رده بندی حریف سوریه ای خود را به راحتی در دو تایم شکست داد و به مقام سوم رسید. باباجان زاده پیش از این بدربخیت از قطر را 13 بر صفر مغلوب کرده بود; اما، در نیمه نهایی به آست عادل اف از قزاقستان طی سه تایم 33 - 1، 2 - 2، 111) باخت.

در این وزن دانیار کوبوف نفر سوم بازی های آسیایی دوحه و قهرمان سال 2005 آسیا از قرقیزستان به مقام قهرمانی رسید. همچنین در وزن 96 کیلوگرم، قاسم رضایی نفر سوم سال گذشته آسیا، در فینال به مصاف آست مامبتوف از قزاقستان رفت که به برتری پنج بر یک رسید. ملی پوش ایران تایم اول را یک بر یک برنده شد و در تایم دوم به لطف دو بارانداز خود چهار بر صفر پیروز شد تا سومین مرد طلایی کشتی فرنگی ایران باشد. رضایی پیش از این در دور اول لی اول از کره جنوبی را 10 بر یک شکست داد و در نیمه نهایی در مصاف با عظمت ارکیم بایف قرقیزی هشت بر یک پیروز شد.