آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۳۹۳
صفحه آخر
۲۰

ساخت یک مستند تازه / حاتمی کیا در ایتالیا

گروه فرهنگی: در حالی که تدوین مجموعه تلویزیونی «حلقه سبز» به عنوان آخرین پروژه تصویری ابراهیم حاتمی کیا ادامه دارد، این فیلمساز جریان ساز سینمای ایران به تازگی ساخت مستند تازه یی را برای پخش از تلویزیون آغاز کرده است. حاتمی کیا که بعد از فیلم

«به نام پدر» مدتی است فعالیت هایش را در تلویزیون متمرکز کرده، هفته گذشته به همراه محمد پیرهادی به عنوان تهیه کننده و محمدرضا سکوت مدیر تصویربرداری به ایتالیا سفر کرد تا تصاویر این مستند را که هنوز نامی برایش انتخاب نشده است ثبت کند. حاتمی کیا به شیوه چند سال اخیرش در سکوت کامل خبری ساخت این مستند را آغاز کرده است و سازندگانش قصد ندارند هیچ گونه اطلاع رسانی از این اثر تا زمان کامل شدن آن ارائه دهند. گفته می شود سازندگان این اثر جدید حاتمی کیا برای تصویربرداری بخش هایی از آن سفری نیز به آبادان داشته اند. حاتمی کیا در حالی ساخت این مستند را پیش می برد که بر تدوین مجموعه تلویزیونی «حلقه سبز» نظارت دارد. تدوین این مجموعه هم اکنون توسط مهدی حسینی وند در حال انجام است و براساس برنامه ریزی های اولیه قرار است در نیمه دوم سال جاری از شبکه سوم سیما پخش شود. حاتمی کیا پیشتر اعلام کرده بود تا آماده شدن کامل مجموعه رضایت به پخشش نخواهد داد.

روندی که به شیوه رایج مجموعه های تلویزیونی تبدیل شده و بسیاری از آنها در حالی که همچنان مراحل آماده سازی را طی می کنند روانه آنتن می شوند. حلقه سبز از زبان روح یک شخصیت روایت می شود که دچار مرگ مغزی شده و علاقه ندارد قلبش به شخص دیگری اهدا شود. او در طول قصه قصد دارد با همه توان تلاش کند تا دوباره به زندگی بازگردد. حمیدفرخ نژاد بازیگر اصلی این سریال است و در کنار او سیما تیرانداز، محمد حاتمی و حمیرا ریاضی بازیگران اصلی هستند.

علاوه بر این پروژه ها حاتمی کیا چند طرح سینمایی را نیز در دست دارد که یکی از آنها مضمونی به شدت زنانه دارد. باید منتظر ماند و فعالیت های آینده این فیلمساز مهم و تاثیرگذار ایرانی را دید. هرچه باشد دوران جدیدی در فیلمسازی حاتمی کیا آغاز شده است.