آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۳۹۳
حوادث
۱۹

همدست عامل جنایت قیطریه جرمش را پذیرفت

گروه حوادث: دومین متهم پرونده قتل مرد میانسال در خانه مجردی اش در خیابان قیطریه اتهام خود را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ما ساعت سه بامداد روز چهارشنبه 19 بهمن ماه سال 85 میهمانان مرد میانسالی که در آپارتمان خود در قیطریه به تنهایی زندگی می کرد پس از قتل صاحبخانه و ربودن مقادیری پول و اشیای گران قیمت از منزل وی گریختند.

پس از بررسی صحنه جنایت از سوی پلیس مشخص شد که قاتلان جمشید به عنوان مهمان وارد خانه وی شده اند و با استفاده از غفلت او ابتدا با یک روسری این مرد را خفه کرده و سپس چند ضربه چاقو به سینه و شکم وی وارد کرده و او را به قتل رسانده اند. در تحقیقات بعدی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به روابط دوستانه جمشید ظنین شدند و با تمرکز بر روابط وی، رد دوست کاشمری این مرد را به دست آوردند. ماموران در ادامه با دریافت نیابت قضایی برای دستگیری این دو مظنون اقدام کردند و در اولین مرحله 5 تن از کسانی که با این دو تن در رابطه بودند دستگیر شدند.

با گسترده تر شدن دایره تحقیقات پلیسی سرانجام 2 متهم اصلی به نام های ابراهیم و سلیم تحت نظر قرار گرفتند. ماموران موفق به دستگیری ابراهیم در کاشمر و انتقال وی به مقر پلیس آگاهی تهران شدند.

ابراهیم در دادسرای جنایی تهران قتل جمشید را به گردن گرفت و از همدستی دوستش سلیم در زمان قتل پرده برداشت.

وی درخصوص نحوه قتل به پلیس گفت: من و سلیم، جمشید را در اتاق گیر انداختیم و ابتدا با یک روسری او را خفه کردیم و من از ترس اینکه او زنده مانده باشد و باعث به دام افتادن ما شود با چند ضربه چاقو کار را تمام کردم.به این ترتیب سلیم دستگیر شد و روز گذشته با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران اتهام همدستی در قتل را پذیرفت و اظهارات ابراهیم درخصوص نحوه به قتل رسیدن جمشید را تایید کرد.

اصغرزاده بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی تهران با تکمیل تحقیقات درخصوص جنایت خیابان قیطریه با صدور قرار مجرمیت پرونده را در اختیار دادیاران اظهارنظر قرار داد.