آرشیو سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶، شماره ۱۳۹۳
برش های کوتاه
۹

برگه های امتحانی ضدتقلب

گروه ترجمه: به زودی برای مبارزه با تقلب، برگه های امتحانی برچسب های الکترونیکی بر روی خود خواهند داشت و دسته های برگه امتحانی با ابزارهای رادیویی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

این برچسب ها در هنگام ارسال سوالات سراسری به موسسات آموزش عالی و مدارس مورد بررسی قرار خواهند گرفت و از طریق آنها می توان تعداد برگه های ارسال شده، مقصد و مبدا را دریافت.این اقدام در عکس العمل به نگرانی هایی که در زمینه وجود پتانسیل بالا برای سوءاستفاده در امتحانات و همین طور دزدیده و فروخته شدن سوالات پیش از برگزاری امتحان وجود دارد عملی خواهد شد.دو سال پیش پلیس در حال بررسی سرقت سوالات ریاضیات و شیمی آزمون نهایی بود که پیش از برگزاری امتحان از طریق ای میل به آدرس مسوول برگزارگننده آن ارسال شده بود.در سال 2002، فرزانه اکبر معلمی که برای کمک به دانش آموزانش در آزمون ورودی یک موسسه در لندن سوالات را پیش از امتحان در اختیار آنها قرار داده بود به سه ماه زندان محکوم شد. این پروژه که در آن از تکنولوژی پیشرفته یی برای ممانعت از تقلب بهره گرفته می شود توسط یکی از موسسات آموزشی مهم لندن به نام «ادکسل» طراحی شده است. جری جارویس مدیر این مدرسه می گوید: «حوادثی از این دست که بر اثر دزدیده شدن اوراق امتحانی پیش بیایند نادرند، اما پتانسیل روی دادن این اتفاق به طور گسترده یی وجود دارد» در مورد نحوه نگهداری اوراق در مدارس و کالج ها دستور العمل سفت و سختی وجود دارد: سوالات در کمدهای قفل داری نگهداری می شود که تنها ممتحنین به آنها دسترسی دارند و حتی آنها نیز پیش از زمان امتحان نمی توانند کمدهای مربوطه را باز کنند. اما به گفته مسوولان ادکسل هر سال چندین حوزه گزارش می شوند که مشکوک به تقلب هستند.

سیستم های هوشمند همچنین توانایی تشخیص و آنالیز موفقیت غیرعادی یک دانش آموز)مانند وقتی یک نفر تمام تست ها را صحیح جواب می دهد(یا تشابه غیرعادی پاسخ های تعداد زیادی از دانش آموزان در مورد یک سوال خاص را دارا است.