آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
سیاست
۲

عیادت نماینده رهبر انقلاب از حکیم/عبدالعزیز حکیم برای درمان ایران را انتخاب کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به نمایندگی از سوی حضرت آیت الله خامنه ای از سیدعبدالعزیز حکیم عیادت کرد.محمدی گلپایگانی دیروز از حکیم، در یکی از بیمارستان های تهران عیادت کردند و از نزدیک در جریان وضع ایشان قرار گرفتند.

گروه سیاسی یک منبع آگاه دیروز از ورود سیدعبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای عراق به تهران برای ادامه معالجات خبر داد.

این منبع مطلع در گفت وگو با خبرگزاری فارس، علت سفر سیدعبدالعزیز حکیم به تهران را به منظور ادامه معالجات عنوان کرد و افزود: طبق آزمایشات انجام شده حکیم به سرطان خوش خیم ریه نوع چهارم مبتلاست.خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام نزدیک به حکیم از سفر حکیم به تهران پس از ترک آمریکا برای شیمی درمانی خبر داد.براساس این گزارش رئیس مجلس اعلای عراق به منظور آزمایشات بیشتر و تشخیص ابتلا به سرطان ریه به آمریکا رفته بود و مرکز سرطان شناسی آندرسون در دانشگاه تگزاس تایید کرد سیدعبدالعزیز حکیم مبتلا به سرطان ریه است.آسوشیتدپرس افزوده: انتخاب ایران از سوی حکیم بازگوکننده روابط نزدیک وی با این کشور است.

* درمان عبدالعزیز حکیم در تهران آغاز شد

بعد از ظهر دیروز مشاور سیاسی عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با تاکید بر این که وضع عمومی رئیس فراکسیون ائتلاف واحد عراق خوب است و همه کارهایشان را خود انجام می دهند، گفت: بیماری آقای حکیم قابل درمان است و جای نگرانی وجود ندارد. وی در پاسخ به این سؤال که چرا درمان وی را در آمریکا آغاز نکردید؟ تصریح کرد: ایشان می خواستند در نزدیک ترین جا به عراق باشند تا بتوانند مسائل را پیگیری کنند و این در حالی است که ایران نیز دارای متخصصین خوبی در این زمینه است. گفتنی است آیت الله سیستانی از مراجع شیعیان عراق دیروز طی تماس تلفنی از وضعیت حکیم کسب اطلاع کرد.