آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
اجتماعی
۶

حدادعادل: خوشحالیم که اراضی عباس آباد گرانیگاه فرهنگی می شود

گروه اجتماعی - رئیس مجلس شورای اسلامی ساخت باغ کتاب تهران را نمونه ای ماندگار در ارتقای جنبه های معنوی و فرهنگی پایتخت و راهی برای تقویت ریه معنوی و اندیشه تهرانی ها خواند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، غلامعلی حدادعادل دیروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی باغ کتاب تهران که در محل کتابخانه ملی برگزار شد، با بیان این که این روزها مصادف با صدمین سال قانون شهرداری در ایران است، اظهار داشت: جای خوشحالی است که دراین مدت شاهد رشد شهرداری ها در کشورهستیم، به طوری که امروز در چنین فضایی و با چنین همتی شهرداری اقدام به ایجاد باغ کتاب در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع می کند.

وی با بیان این که در طول این 100 سال در معنای کار شهرداری و ماموریت آن تحولی رخ داده است، تصریح کرد: معنای قدیمی و سنتی شهرداری بسیار محدود بوده است اما امروز شهرداری به یک نهاد اجتماعی گسترده تبدیل شده و آن تصویر سنتی ساده جای خود را به یک بافت پیچیده بسیار عظیم داده است.

وی گفت: کم وبیش از برنامه های شهرداری و شورای شهر تهران برای اراضی عباس آباد مطلع هستم و بسیار خشنودم که شورای شهر قدر این اراضی را بخوبی دانسته واجازه نداده است که هر کس با سلیقه و خیال و طمع خود این فضا را تخریب کند.حداد عادل با تاکید بر این که رهبر معظم انقلاب بر حفظ این منطقه توجه دارند، گفت: مسئولان کشور و شهرداری تهران اصرار دارند که این امکان ضایع نشود. خوشحالم قرار است که این منطقه به گرانیگاه فرهنگی تبدیل شود. این مجموعه هم در حکم یک ریه طبیعی برای رفع آلودگی هوای تهران است و هم می تواند یک ریه معنوی و روحانی برای تقویت ذهن و اندیشه شهروندان تهرانی و همه کشور باشد.

وی با طرح این پیشنهاد که جایی برای تبادل کتاب های دست دوم در این مجموعه در نظر گرفته شود، گفت: ما هنوز بازار مناسبی برای تبادل کتاب های دست دوم نداریم و ایجاد این بازار می تواند به کار نشر و دانش کمک کند.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز گفت: در سال 85 تمامی کتابخانه های نیمه کاره شهر تکمیل، راه اندازی و تجهیز شد.

وی افزود: با کار و تلاش، تعلیم و تربیت و توجه به اوقات فراغت، رویکرد محله محوری را اساس کار قرار داده ایم و در کنار شورای سوم طرح هایی در مقیاس محلی، شهری و ملی اجرا می کنیم.