آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
کودک: بادبادک
۱۶
چه خبرا؟

جلوگیری از کودک آزاری مسئولیتی که برعهده دولت هاست

هفته گذشته، «پائولو سرجیو پینرو» کارشناس سازمان ملل در یک نشست خبری در تهران، نتایج یک تحقیق جهانی درباره انواع خشونت بر ضد کودکان را که از سوی سازمان ملل انجام شده است، ارائه کرد. توصیه هایی هم برای پیشگیری از خشونت بر ضد کودکان از سوی سازمان ملل ارائه شده است. به گفته پائلو سرجیو پینرو، در این گزارش اطلاعاتی در زمینه شیوع انواع مختلف خشونت برضد کودکان در خانواده، مدرسه، مراکز مراقبت از کودکان مثل مهدکودک ها، کانون های اصلاح و تربیت، محل هایی که کودکان در آن کار می کنند و در جامعه محلی، ارائه شده است.

پینرو در این نشست گفت که بهترین راه برای مقابله با خشونت بر ضد کودکان پیشگیری از آن است و در این زمینه، هر کسی نقشی برعهده دارد. اما مسئولیت اصلی بر عهده دولت هاست. آنها باید از وقوع هر نوع خشونت بر ضد کودکان در هر جا و به دست هر کس که باشد، جلوگیری کنند.

* خشونت بر ضد کودکان همه جا هست به جز قطب شمال و قطب جنوب!

او درباره گزارش سازمان ملل درزمینه خشونت برضد کودکان گفت: این گزارش نشان می دهد که خشونت بر ضد کودکان در همه گروه های اجتماع و در هر کشور و جامعه ای رخ می دهد به جز قطب شمال و جنوب. چون در این مناطق هیچ کودکی وجود ندارد. او به این نکته اشاره کرد که بیشتر رفتار خشونت آمیزی که کودکان تجربه می کنند از سوی آشنایان و افراد مورد اعتماد آن ها انجام می گیرد.