آرشیو سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۴
حوادث
۲۲

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: توقیف دائمی گواهینامه رانندگان متخلف

گروه حوادث: برخورد جدی با رانندگانی که در بزرگراه ها و معابر درون و برون شهری به انجام حرکات مخاطره آمیز می پردازند، در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سردار محمد رویانیان فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا دیروز در حاشیه نخستین جلسه کمیته علمی اصلاح رفتار کارکنان راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام این خبر از جدیدترین مذاکرات انجام شده با شرکت ایران خودرو درباره رفع اشکال سیستم سوخت خودروهای پژو 405 خبر داد. وی گفت: بر اساس جدیدترین نتایج بررسی های انجام شده، 7 قطعه از سیستم سوخت رسانی خودروهای پژو 405 مدل های 83 و 84 باید تعویض شود، بنابراین تمامی دارندگان این خودروها از اول خرداد می توانند برای رفع مشکل به نمایندگی های ایران خودرو مراجعه کنند.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین به نخستین حرکت پلیس برای بهبود رفتار در کشور اشاره کرد و گفت: بر این اساس از اول تابستان سال جاری دیگر رانندگان خودروهای متخلف پیاده نشده و پلیس برای اعمال قانون از خودروی خود خارج می شود. از سوی دیگر نحوه مکالمه و محاوره پلیس در بلندگو نیز بزودی اصلاح خواهد شد.

* معرفی موتورسواران متخلف به دادگاه

وی با اشاره به مشکل کلاه ایمنی در کشور افزود: امسال برخورد با موتورسواران متخلف شدیدتر از پارسال خواهد بود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بانک اطلاعات موتورسواران در راهنمایی و رانندگی ایجاد می شود. بدین ترتیب موتورسواران متخلف پس از برداشتن شماره پلاک جریمه یا به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

* پیشنهاد مجازات سنگین برای رانندگانی که لایی می کشند

وی ترافیک را نماد بارزی از رفتارهای اجتماعی دانست و گفت: یقین دارم افرادی که با خودروهای شان لایی می کشند، روانی اند. بنابراین در صورت موافقت دادستان تهران، خودرو این افراد یک ماه توقیف خواهد شد و این دسته افراد از سه ماه یا به صورت دائم از رانندگی محروم خواهند شد.وی تاکید کرد: 80 تا 90 درصد مردم می خواهند درست رانندگی کنند، لذا باید با افراد متخلف باقی مانده به شدت برخورد شود.