آرشیو چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۵
بین الملل
۵

کرانه باختری وغزه در محاصره صهیونیست ها

گروه بین الملل در مرحله جدید از عملیات گسترده ای که کابینه جنگی اولمرت برای سرکوب مبارزان فلسطینی به اجرا گذاشته است دیروز ارتش این رژیم به بهانه برگزاری مراسم یکی از اعیاد یهودیان، کرانه باختری و غزه را به محاصره کامل درآورد.

براساس گزارش منابع فلسطینی، یورش همه جانبه زره پوش ها و واحدهای نظامی اسرائیل، زندگی در سرزمین های اشغالی را به طور کامل مختل کرده است.به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، ارتش اسرائیل در اطلاعیه ای که از رادیو نظامی این رژیم پخش شد، با اعلام خبر محاصره کامل غزه و کرانه باختری گفت: این اقدام ماهیت سیاسی دارد و با رعایت ملاحظات امنیتی برای بازبینی موقعیت محل انجام می گیرد.این درحالی است که موج اعتراض محافل منطقه ای و بین الملل برضد عملیات سرکوبگرانه صهیونیست ها ادامه دارد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه ای از تشدید خشونت ها در نوار غزه ابراز نگرانی کرد. وی بار دیگر به نقش مستقیم اسرائیل در تشدید خشونت ها و کشتار فلسطینی ها اشاره ای نکرد.

همچنین نخست وزیر مالزی با متهم کردن غرب به اعمال تبعیض بر ضد جهان اسلام گفت که حمایت غرب از «اسرائیل» دلیل عمده تشدید خصومت با جهان غرب است.

نخست وزیر مالزی که برای انجام یک دیدار رسمی 5 روزه در ژاپن به سر می برد، همچنین خاورمیانه را اضطراری ترین مشکل خواند و از رژیم صهیونیستی به خاطر حملات هوایی مهلک هفته گذشته به نوار غزه انتقاد کرد.

استقبال از اولمرت با سنگ

اهالی شهرک صهیونیست نشین سد یروت از «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند از مقام خود استعفا دهد.

به گزارش شبکه الجزیره، مردم خشمگین این شهرک در جریان بازدید اولمرت از محل اصابت یک فروند موشک، به جای استقبال، شعارهایی سردادند و خواستار استعفای وی شدند.خبر دیگری حاکی است که در پی تجاوز سنگین هوایی ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در روزهای اخیر، نیروهای مقاومت در پاسخ به این تجاوزها، حملات موشکی بر ضد شهرک های صهیونیست نشین را از سر گرفتند.حدود 150 فروند موشک در روزهای اخیر از غزه به سوی اسرائیل شلیک شده است.