آرشیو دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۴۹
ماجرا
۱۴

کلاهبرداری های میلیونی به بهانه واگذاری خودرو قسطی

سود جویان و شیادان با تاسیس شرکت های صوری به بهانه واگذاری خودرو با عنوان شرکت های لیزینگ از شهروندان کلاهبرداری می کنند.

محمود سالار کیا، معاون دادستان تهران، با اعلام این هشدار جدی از شهروندان تهرانی خواست در صورتی که از سوی شرکت های لیزینگ قلابی فریب خوردن و متضرر شده اند، می توانند از آنان به دادسرای عمومی و انقلاب شکایت کنند.

وی درباره کلاهبرداری تعدادی از شرکت های لیزینگ که با وعده واگذاری خودرو با شرایطی عالی از مردم در خواست واریز پول برای شرکت در قرعه کشی و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند نیز گفت: اقدام آنان از عناوین مجرمانه است. بنابراین افرادی که از این طریق زیان دیده اند، می توانند به دادسرا مراجعه و اعلام شکایت کنند.

سالار کیا ادامه داد: افراد سود جو با انتشار آگهی های فریبنده از شهروندان می خواهند که برای شرکت در قرعه کشی مبلغ 2 تا 7 هزار تومان به حساب شرکت واریز کنند، هرچند این مبلغ ناچیز است اما دریافت این مبالغ از تعداد زیادی از متقاضیان خرید اتومبیل کلاهبرداری هایی با مبالغ بالا را رقم می زند.

معاون دادستان تهران از مردم خواست قبل از سرمایه گذاری های خود، از معتبر بودن شرکت هایی که در روزنامه ها آگهی منتشر می کنند، مطمئن شده، سپس اقدام کنند.

وی افزود: برای تعقیب قضایی این گونه کلاهبرداری ها نیاز به شکایت شاکی خصوصی است.