آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۱۶
اخبار کشور
۱۴

با تشدید بیماری و به درخواست نزدیکان و تیم معالج مردم برای سلامتی آیت الله حق شناس دعا کنند

در پی تشدید بیماری تنفسی آیت الله حق شناس و باوجود تلاش شبانه روزی تیم معالج ایشان، نزدیکان و پزشکان مربوطه از مردم خواستند برای بهبودی این عالم ربانی به درگاه حق تعالی دعا کنند.

به گزارش خبرنگار کیهان، آیت الله عبدالکریم حق شناس، از بزرگان حوزه های علمیه و از اساتید برجسته عرفان که در نخستین روزهای اردیبهشت به دلیل مشکل تنفسی در یکی از بیمارستان های فوق تخصصی تهران بستری شد، همچنان تحت نظر یک گروه از پزشکان مجرب تحت درمان قرار دارند.

به گفته دکتر معالج ایشان عفونت تنفسی موجب بروز مشکل ریوی وعدم امکان جریان هوای مناسب در بدن ایشان شده بود و به همین دلیل درحالت نیمه کما قرارگرفته بودند که با تلاش تیم معالج یک مسیر فرعی تنفسی در بدن ایشان ایجاد و وضعیت تنفسی شان تاحدی کنترل شد، ضمن اینکه دراین مدت عفونت تنفسی ایشان نیز برطرف شد.

آیت الله حق شناس در تهران متولد شده و از ایام نوجوانی در محضر درس بزرگانی چون آیت الله سید علی حائری (معروف به سیدعلی مفسر) و حکیم بزرگ میرزای تنکابنی و شیخ محمدحسین زاهد شرکت کرد. ایشان همچنین در دوران جوانی از محضر درس عرفان آیت الله شاه آبادی، استاد امام خمینی(ره) کسب فیض کرده و سپس برای ادامه تحصیل به شهر قم هجرت کردند.

آیت الله حق شناس در قم از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی سیدمحمد تقی خوانساری و آیت الله العظمی حجت کمره ای در رشته فقه و اصول و از درس امام خمینی(ره) در رشته فلسفه بهره بردند.

بنابراین گزارش ایشان همچنین پس از کسب اجازه اجتهاد از بزرگانی چون آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت الله شاه آبادی به دستور آیت الله العظمی بروجردی به تهران هجرت کرده و تا قبل از این بیماری یکی از مهمترین دروس اخلاق پایتخت جمهوری اسلامی ایران را اداره کرده است. آیت الله حق شناس هم اکنون که هشتمین دهه عمر خود را می گذراند، علاوه بر علوم حوزوی، به زبان های فرانسه و انگلیسی نیز تسلط کامل دارند.

مسجد و مدرسه امین الدوله که محل اقامه نماز و درس آیت الله حق شناس بود، کانون مبارزات چهره های مهمی همچون شهید نواب صفوی، شهدای مؤتلفه اسلامی، شهید بهشتی و هاشمی رفسنجانی در سال های مبارزه با رژیم شاه بود.