آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۱۶
اخبار ورزشی
۱۳

با نام «لاله» بزرگترین و مجهزترین خوابگاه دانشجویی کشور در قزوین به بهره برداری رسید

بزرگترین و مجهزترین خوابگاه دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با حضور رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام به بهره برداری رسید.

وی در آیین افتتاح این مجتمع خوابگاهی در جمع اساتید و دانشجویان برگزیده این دانشگاه با اشاره به سند چشم انداز بیست ساله افزود: امروز در کشور از فضا و منابع طبیعی و ابزار و ماشین آلات به شکل مصرفانه استفاده می شود، در حالی که طبق سند آمایش سرزمین نقش بهره وری از نیروی انسانی مستعد در توسعه همه جانبه بسیار تاثیرگذار است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که سهم عمده بیکاری در کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص داده اند تصریح کرد: عملی کردن طرح های دانشگاهی و مهندسی اجرایی آن در بیرون از دانشگاه در قالب واحدهای تولیدی کوچک با همکاری مراکز آموزش عالی، بانک ها و بخش خصوصی سهم عمده ای از این بیکاری را جبران خواهد کرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: تنها با تنش زدایی و توسعه روابط خارجی می توان راه را برای توسعه عمیق علمی در کشور فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار ما عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه با اشاره به گذشت یک ربع قرن از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال درصددیم تا با تبیین بخشی از خدمات این دانشگاه، جایگاه این دانشگاه را در روند توسعه علمی کشور برای مردم و نسل جوان تشریح کنیم.

گفتنی است مجتمع خوابگاهی «لاله» در زمینی به مساحت 91هزار متر مربع، با 01 هزار متر مربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال با ظرفیت اسکان هزار و 052 دانشجوی دختر، 052 سوئیت 4 تا 6 نفره با امکانات رفاهی کامل است که مطابق با آخرین استانداردهای جهانی ظرف مدت نه ماه ساخته شده است.

همچنین دانشکده مهندسی صنایع و مکانیک و مرکز تحقیقات بتن با 12 هزار متر مربع زیربنا و اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در سفر یکروزه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به قزوین بود.