آرشیو شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۱۶
اخبار خارجی
۱۶

موشک های مبارزان فلسطین ارتش را به جان اولمرت انداخت

100 نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به ناتوانی این رژیم در متوقف ساختن حملات موشکی مبارزان فلسطینی، ازادامه خدمت در ارتش سر باز زدند.

به گزارش خبرگزاری قدس، افسران و سربازانی که از ادامه خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی سر باز زدند، با ارسال نامه ای به «ایهودالمرت» نخست وزیر اسرائیل گفته اند: به این دلیل تصمیم به خروج از ارتش گرفته ایم که خانواده هایمان (منظور، صهیونیست های مهاجر و شهرک نشین است) بدون کمترین امیدی، در استخر خون قرار دارند و این در حالی است که از آنها حمایت نمی شود.

امضاء کنندگان این نامه از تمامی نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل خواسته اند، مادامی که شهرک (صهیونیست نشین) سدروت درمعرض موشک فلسطینی ها قرار دارد، از خدمت در ارتش سرپیچی کنند. تاکنون ده ها هزار صهیونیست از شهرک سدروت به خاطر همین موشکباران گریخته اند.

براساس آخرین نظرسنجی که توسط مرکز «کایوگرافی» رژیم اسرائیل و برای شبکه اول این رژیم صورت گرفت، تنها یک درصد جامعه صهیونیستی ساکن در فلسطین اشغالی نسبت به توانایی «اولمرت» برای مقابله با موشک های فلسطینی ها مطمئن هستند. طی 48 ساعت اخیر نیز همچون روزهای گذشته، شهرک سدروت شاهد تظاهرات صهیونیست ها علیه دولت اولمرت بود. تظاهرکنندگان خواستار توقف شلیک موشک توسط فلسطینی ها هستند. این در حالی است که «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، تاکید کرد: پرتاب موشک توسط مبارزان فلسطینی، دفاع از خود محسوب می شود و این موشکباران ادامه می یابد.

خبرهای دیگر از فلسطین حاکی است که حملات اسرائیلی ها به نوار غزه همچنان ادامه دارد و در حمله هوایی دیروز به بیت حانون در شمال نوار غزه، دو فلسطینی مجروح شدند.

حمله اسرائیلی ها در کرانه باختری هم به شهادت دو مبارز فلسطینی انجامید. در این حمله که در نابلس صورت گرفت، شماری نیز زخمی شدند.

سایر رویدادها:

¤ گروه ها و سازمان های سیاسی و مدنی آفریقای جنوبی از مردم این کشور برای شرکت در راهپیمایی بزرگ ضدصهیونیستی در بندرکیپ تاون دعوت کردند. این راهپیمایی، 19 خردادماه برگزار می شود.

¤ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع خبری خارجی اعتراف کرد که اسرائیل سومین رژیم خشن و خطرناک در جهان است.