آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۵۴
اجتماعی
۶

حق سرانه درمان فرزندان چهارم به بعد بیمه شدگان تعیین شد

سازمان تامین اجتماعی، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم به بعد تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی را معادل 38 هزار و 905 ریال (38905) تعیین کرد.

به گزارش مهر، میزان حق سرانه درمان فرزندان چهارم به بعد تمامی بیمه شدگان و مستمری بگیران بازنشسته و از کار افتاده کلی معادل 38 هزار و 905 ریال تعیین شده است و این سازمان تمامی واحدهای اجرایی خود را موظف به اخذ حق سرانه درمان مورد اشاره و دریافت مابه التفاوت متعلقه کرده است.

بر اساس این گزارش، برای فرزندان چهارم به بعد تمامی بیمه شدگان اجباری و همچنین مستمری بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی که از تاریخ یکم مهرماه 85 مشمول حق سرانه درمان اعلام شده (ماهانه 38 هزار و 905 ریال) شناخته شده اند، ما به التفاوت متعلقه از این تاریخ به بعد محاسبه و نیز ادامه آن بر اساس مبلغ یاد شده از سوی این سازمان دریافت می شود.

همچنین درباره بیمه شدگان اختیاری نیز که از تاریخ یکم آبان ماه 85 (موضوع بند «23» بخشنامه 651 امور فنی بیمه شدگان) در زمره بیمه شدگان اختیاری سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند به لحاظ حق سرانه درمان فرزندان چهارم به بعد از تاریخ شروع بیمه، مشمول مبلغ تعیین شده (ماهانه 38 هزار 905 ریال) است.

بر اساس این گزارش، آن دسته از بیمه شدگان اختیاری که قبل از اجرای این بخشنامه با نرخ های 12 14، 18، و 21 درصد زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی بوده و از تاریخ یکم فروردین ماه 86 (موضوع بند «32» بخشنامه ذکر شده) با شرایط و ضوابط مقرر در این بخشنامه تطبیق وضعیت یافته اند از تاریخ یاد شده (یکم فروردین ماه 86) به لحاظ حق سرانه درمان فرزندان چهارم به بعد، مشمول حق سرانه درمان (ماهانه 38 هزار 905 ریال) هستند و در این مورد دریافت مابه التفاوت متعلقه و ادامه آن در ماه های آتی بر اساس رقم مذکور، ضروری اعلام شده است.