آرشیو یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۵۴
ایران زمین
۲۸
مسافران، هوا، راهها و شهرها

احتمال آبگرفتگی و سیلاب در شمال و شمال غرب

نقشه های پیشیابی نشانگر ناپایداری هوا در 2 روز آینده در نواحی شمال غرب، دامنه های رشته کوه البرز و زاگرس، برخی مناطق غرب، مرکز و شمال شرق است که سبب بارش هایی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد بویژه در ساعات بعدازظهر و شب در این نواحی خواهد شد. همچنین در طول روزهای یکشنبه و دوشنبه با تقویت شارش های سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر، کاهش نسبی دما و تشدید بارش در این منطقه خواهیم داشت.

افزون بر این به دلیل وجود جریانات شرقی در جنوب شرق کشور ناپایداری هایی به صورت رگبار و رعد و برق و یا وزش باد و گرد و خاک در این منطقه دور از انتظار نیست. به پیش بینی سازمان هواشناسی امروز به دلیل بارش رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان های آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، زنجان، همدان، قزوین، تهران، مرکزی، قم، گیلان، اردبیل و سپس سمنان، خراسان های شمالی و رضوی، آبگرفتگی معابر عمومی و مسیل ها، دور از انتظار نیست.

\ خسارات سیل به 150 واحد مسکونی در زاهدان

زاهدان، خبرنگار «ایران»: به دنبال بارش شدید باران در زاهدان و جاری شدن سیلاب در کمتر از 30دقیقه، 150 واحد مسکونی در این شهر خسارت کلی دید. حجت علی شایانفر، دبیر ستاد حوادث پیش بینی نشده استان سیستان و بلوچستان در این باره گفت: شدت بارندگی که در طول 20 سال گذشته در نوع خود بی سابقه بود، سبب جاری شدن سیلاب در مناطق زیادی از شهر زاهدان شد. وی افزود: جمع شدن حجم فراوان آب در گذرها، خیابان ها و آبراه ها منجر به حرکت آب به سمت بخش های پایین دست زاهدان شده و به دنبال آن سیلاب در این مناطق وارد منازل مسکونی شد.