آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۱۵
ایران
۲

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور: تشکیل شورای انتشار افکار احمدی نژاد ضروری است

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور و عضو «شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه های محمود احمدی نژاد» تشکیل این شورا را یک امر معمولی دانست و اظهار داشت: این یک کار ساده است که به چند نفر برای نظارت بر آثار و اندیشه های آقای احمدی نژاد ماموریت داده اند. علی اکبر جوانفکر که خود نیز یکی از اعضای این شورا است، در گفت وگو با آفتاب، در ارتباط با لزوم تشکیل چنین شورایی گفت: حتما لازم بوده که تشکیل شده است، نمی دانم چرا شما این قدر به این موضوع حساسیت نشان می دهید، این شورا یک کار معمولی محسوب می شود که حکم آن نیز ارسال شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا «احمدی نژاد نیز با تشکیل این شورا موافق است؟» گفت: این شورا حتما با صلاحدید ایشان تشکیل شده و حتما دکتر احمدی نژاد نظر مثبت و موافق نسبت به این موضوع دارند که تصمیم بر تشکیل این شورا گرفته شده است.

جوانفکر در حالی از لزوم تشکیل چنین شورایی سخن می گوید که تاکنون تنها در مورد امام خمینی)ره(و رهبر معظم انقلاب به گونه رسمی، مرکز نشر و تنظیم آثار و اندیشه های ایشان تشکیل شده و در دوره های پیشین ریاست جمهوری چنین موضوعی سابقه نداشته است. نهاد ریاست جمهوری همچنین توضیح نداده است که احمدی نژاد چه آثاری دارد که انتشار آن نیازمند یک شورای بزرگ 15 نفره است،

گفتنی است شورای موسوم به «شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه های رئیس جمهور» با محوریت حلقه یی از نزدیک ترین مشاوران و همکاران محمود احمدی نژاد تشکیل شده و افرادی از جمله غلامحسین الهام، محمدحسین صفار هرندی، مجتبی ثمره هاشمی، روح الله حسینیان، حاج علی اکبری، صادق محصولی، رحیم پورازغدی، علی مطهری، علی اکبر اشعری، علی اکبر جوانفکر، محمدعلی فتح اللهی، محمد شفیعی فر، محمد جعفر بهداد و مجتبی زارعی در آن عضویت دارند. رسانه های خبری گزارش داده اند حداقل دو نفر از افرادی که به عنوان اعضای «شورای سیاستگذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه های محمود احمدی نژاد» معرفی شده اند از تشکیل شورای مذکور و عضویت در آن بی اطلاع بوده اند و پس از اعلام رسمی خبر، تصمیم خود را برای عدم حضور در آن اعلام کرده اند. چنان که حسن رحیم پور ازغدی و یک نفر دیگر در خبر تصحیح شده، جزء اعضای شورا نیستند.