آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۱۵
صفحه آخر
۲۰
یادداشت

یادداشت نقره یی

امین تارخ

دو هفته پیش هشدارگونه یی در قالب اطلاعیه، از سوی روابط عمومی، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با سوء استفاده برخی عوامل، به عنوان کارگردان یا تهیه کننده از خیل عظیم شیفتگان هنر بازیگری سینما به چاپ رسید که

الحق والانصاف حرکتی صحیح بود، اما برخی از جراید خواسته و ناخواسته مورد مزبور را بی هیچ دلیلی به آموزشگاه های آزاد نیز مربوط دانسته و پای این نهادها را به میان آوردند، گویا آب گل آلوده را برای گرفتن ماهی های خود آماده یافته و حرف و سخن تنگ نظرانه خود را بر پهنه بغضی کوردلانه خوش راندند. حال آنکه اینان نمی دانند که مردم این دیار با نگاه تیزبین خود سره از ناسره را تشخیص داده و معیار تمییز حق از باطل را خوب می شناسند. نگارنده این سطور شایسته دید که به مصداق ضرب المثلی قدیمی نکاتی چند را به عرض برساند:

1 - اطلاعیه مذکور صرفا در مورد برخی، بله مشخصا برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان بوده نه همه هنرمندان دلسوخته و دلپاک هنر سینما، چه هستند تهیه کنندگان و کارگردانانی که همیشه از پذیرفتن پیشنهادهای کلان در این رابطه سر باز زده و آنان را به آموزش های کلاسیک و آکادمیک رهنمون بوده اند.

2 - نهادهای آموزشی آزاد مبتنی بر مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کرده و طی سالیان به انجام خدماتی شایسته و درخور شان سینمای این مرز و بوم پرداخته اند که خروجی های بسیار در عرصه های مختلف، خاصه وادی بازیگری سینما شاهد این مدعا است.

3 - اینجانب اطلاعی از تماس های مکتوب و شفاهی مردم در رابطه با این اطلاعیه با نهادهای ذی ربط)شماره تلفنی اعلام شده بود(ندارم، اما این اقدام را شایسته دانسته و پیشنهاد می کنم چنانچه حجم مراجعات حضوری و شفاهی حکایت از بی حرمتی به سینمای ایران دارد یک کمیته کارشناسی جهت مقابله با چنین حرکاتی تشکیل شود تا بر آموزشگاه های آزاد همان نرود که بر سر فیلم هایی آمد که در حال اکران CDهای غیر مجاز آن در هر کوچه و پس کوچه و سوپر مارکتی به فروش می رسد.

4 - نکته آخر اینکه شایسته است اینان خلط مبحث نکرده و تنها در باب اطلاعیه مزبور سخن برانند نه در باب آموزشگاه های آزاد چرا که

گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند گردن مسگری