آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۴۱۵
اجتماعی
۱۸

وزیر بهداشت خبر داد / داروی ضد سرطان در حال بررسی

گروه اجتماعی: «داروی ضد سرطان که از طرف سازمان تامین اجتماعی معرفی شده: در حال بررسی از طرف وزارت بهداشت است.»

کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه شانزدهمین اجلاس جهانی جامعه ایمن در جمع خبرنگاران، از بررسی این داروی جدید خبر داد.

مثل اینکه خط تولید و کشف دارو در ایران با سرعت سرسام آوری راه افتاده و ما می توانیم به آینده ها امیدوار باشیم:«با توجه به اینکه وزارت بهداشت در سطح داروها جدیت و شدت خاصی به خرج می دهد، داروی جدید را برای ثبت مورد دقت خاصی قرار داده است.»

تولید داروهای جدید، دارد به مرحله انبوه می رسد، پس لنکرانی باز هم توضیح می دهد:«نتایج درمان داروی ضدسرطان تا به حال مثبت بوده، اما برای استفاده آن بر روی انسان ها باید مطالعات بیشتری انجام دهیم. مطالعات فاز یک و دو نتایج مثبتی داشته و ممکن است بررسی ها در فاز سوم دو ماه تا دو سال به طول انجامد.»

این روزها، بحث ازدواج موقت داغ است، پس وزیر کشور هم درباره آن اظهارنظر می کند:«وزارت بهداشت در این بحث به حفظ کیان خانواده و بهداشت باروری توجه می کند و قطعا کسانی که در این خصوص صحبت کرده اند تمام جوانب کار را سنجیده اند. در واقع درباره ازدواج موقت بحث زیاد شده و واکنش های مثبت و منفی زیادی را در این زمینه دیده ایم، اما در آموزه های دینی هم تاکید بر بهداشت باروری و مقابله با بیماری های آمیزشی وجود دارد. در این زمینه هم باید بحث سلامت خانواده، حفظ و ارتقای بنیان خانواده، بهداشت روان و... مدنظر باشد.»

وزیر بهداشت موضوعات صحبت هایش را به همین جمله ها خلاصه نمی کند و در مورد تصادفات جاده یی هم می گوید:«سالانه یک میلیون و 200 هزار سال از عمر کشور بر اثر تصادفات از بین می رود و هر سال 150 میلیارد تومان هزینه بستری مصدومان حوادث ترافیکی می شود.

اگر دیگر هزینه های مصدومان حوادث ترافیکی را هم حساب کنیم هزینه این بیماری ها تا دو برابر عددی که اعلام شده است می شود. البته حوادث رانندگی تنها مشکلات مالی ایجاد نمی کند، بلکه از نظر روحی و روانی هم تاثیرات مختلفی دارد و تعداد افراد زیادی را درگیر این قضیه می کند.»

وزیر بهداشت آمار جالبی هم ارائه کرد:«اگر پنج درصد سرعت وسایل نقلیه افزایش پیدا کند، 10درصد حوادث رانندگی و 20 درصد مرگ و میرها افزایش پیدا می کند.»