آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۰
اجتماعی
۴

سخنگوی شورای شهر:شهرداری تهران پول های اضافی گرفته شده را بازمی گرداند

گروه اجتماعی: طلب شهرداری از مردم بسیار کمتر از 330 میلیارد تومان است و پول های اضافی که کمیسیون ویژه شهرداری از مردم گرفته به آنها برگردانده می شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در گفت وگو با فارس با اشاره به ادعای کمیسیون ویژه شهرداری تهران مبنی بر طلب 330 میلیارد تومانی از مردم گفت: 50 تا 60 میلیارد تومان از این مبلغ مذکور از سوی این کمیسیون دریافت شده است.

وی افزود: در برخی موارد که شهرداری مجاز به ورود نبوده ولی مداخله کرده و رقمی را از مردم درخواست و دریافت کرده است این پول های دریافتی به دلیل این که از کانال قانونی نبوده است باید به مردم برگردانده شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در توضیح اظهارات خود گفت:برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری باید کمیسیون ماده 5 رای دهد اما کمیسیون ویژه در این مقوله دخالت کرده و اقدام به صدور حکم کرده است که این کارش قانونی نبوده است.

دانشجو با اشاره به توقف دریافتی ها و فعالیت کمیسیون ویژه شهرداری از زمان ایراد قانونی شورای دوم شهر تهران نسبت به فعالیت آن، تصریح کرد: در آخرین نشست شورای دوم که گزارش هیات تحقیق و تفحص ارائه شد، حوزه معاونت نظارت شورای شهر موظف به بررسی 450 پرونده مربوط به این کمیسیون شد تا میزان پول های اضافی که از مردم دریافت شده را مشخص کند و به آنها برگرداند.