آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۰
صفحه آخر
۲۴

برندگان جوایز تونی

گروه فرهنگ و هنر - شورشگران و انقلابیون، برندگان بیشترین جوایز تونی امسال، معتبرترین جایزه حوزه تئاتر آمریکا و معادل اسکار دنیای سینما بودند.

به گزارش رویترز، در مراسم اعطای جوایز یکشنبه شب تریلوژی نمایشی «ساحل آرمان شهر» از تام استوپارد درباره انقلاب روسیه موفق به دریافت 7 جایزه تونی که هر ساله به بهترین تولیدات نمایشی برادوی و بازیگران آنها اهدا می شود، شد. درحالی که در شاخه موزیکال بیشترین جوایز، از جمله بهترین موزیکال سال و بهترین کارگردانی یک نمایش موزیکال به «بیداری بهار» درباره شورش و عصیان نسل جوان رسید. «ساحل آرمان شهر» با بازی 41 هنرپیشه که در مدت تقریبا 9 ساعت اجرا می شود با دریافت 7 جایزه تونی از جمله بهترین نمایش سال در شاخه درام و بهترین کارگردانی رکورد نمایش های «پسران تاریخ» از آلن نبت را که سال پیش 6 جایزه تونی گرفت و «مرگ دستفروش» از آرتور میلر در سال 1949 را شکست.

بازیگران این نمایش «بیلی کرادآپ» و «جنیفر ال» جوایز تونی بازیگری نقش مکمل را دریافت کردند و دیگر جوایز تونی این نمایش به طراحی صحنه و طراحی نو و طراحی لباس آن تعلق گرفت. بر پایه این گزارش، درحالی که نمایش «استوپارد» به طور مستقیم از لندن به برادوی آمد، موزیکال «بیداری بهار» در ابتدا در خارج از برادوی بر روی صحنه رفت و به واسطه استقبال انجام گرفته به برادوی منتقل شد.

در ادامه مراسم اعطای جوایز که به طور زنده از شبکه CBS پخش شد، فرانک لانجلابرای بازی در نقش ریچارد نیکسون در نمایش «فراست ‎/ نیکسون» جایزه تونی بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد، درحالی که جولی وایت برای بازی در نقش مدیر برنامه یک چهره مشهور در نمایش «سگ کوچک خندید» جایزه تونی بهترین بازیگر زن را به دست آورد. گفتنی است دیگر نمایشی که با وجود نامزد شدن در 10 شاخه تنها موفق به دریافت 3 جایزه شد، «باغ های خاکستری» بود که درباره دو تن از اعضای منزوی و عجیب خانواده ژاکلین کندی اوناسیس است.