آرشیو سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۳۶۶۰
صفحه آخر
۲۴

کانون تدوین کنندگان سینما منحل شد

گروه فرهنگ و هنر: کانون تدوین کنندگان خانه سینمای ایران منحل شد.

هیات مدیره خانه سینما تشکیل نشدن مجمع عمومی این کانون را در 2 سال گذشته مهمترین دلیل انحلال کانون تدوین کنندگان ذکر کرده است. کسب نکردن حد نصاب لازم در شورای مرکزی کانون به دلیل استعفا و غیبت های مکرر و غیرموجه شماری از اعضای این شورا دیگر علت انحلال مطرح شده است.از دلایل آخر نیز می توان به نپذیرفتن مسئولیت از سوی اعضای علی البدل، انتخاب نکردن بازرس قانونی در موعد مقرر به دلیل تشکیل نشدن مجمع عمومی این کانون و ناکارآیی اساسنامه کنونی کانون اشاره کرد.

بنابراین هیات مدیره خانه سینما، در راستای احساس ضرورت حضور مؤثر این صنف در ارکان خانه و کوشش برای شکل گیری مجدد این کانون، تصمیم به تشکیل هیاتی متشکل از دکتر محمد سریر، کامران قدکچیان، احمد امینی و مازیار میری گرفت تا در تماس، مشورت و همفکری با تعدادی از اعضای باسابقه این کانون، مقدمات بازنگری و اصلاح اساسنامه فعلی و تشکیل مجدد این کانون را فراهم آورد.

این هیات در پایان چند نشست مشورتی که با حضور شماری از تدوینگران فعال و باسابقه برگزار شد، در تاریخ 19 خرداد ماه 1386 کمیته ای را به نمایندگی از خانه سینما برای انجام امور قانونی برای تدوین یک اساسنامه جدید و آغاز فعالیت مجدد این صنف، متشکل از افراد زیر تشکیل داد.

ژیلاایپکچی، حسین زندباف، محمدرضا موئینی، بهرام دهقانی و حسن حسندوست، همچنین محمد سریر و مازیار میری جهت تسهیل فعالیت ها و هماهنگی با هیات مدیره خانه سینما با این کمیته همکاری می نمایند.