آرشیو چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، شماره ۱۸۸۲۹
اخبار خارجی
۱۶

حماس ازسرگیری کمک های خارجی به تشکیلات خودگردان را توطئه علیه ملت فلسطین خواند

جنبش مقاومت اسلامی حماس، حمایت آمریکا و اروپا از دولت غیرقانونی «سلام فیاض» را مزورانه و توطئه علیه ملت فلسطین خواند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جنبش حماس دیروز اعلام کرد: ازسرگیری حمایت ها و کمک های سیاسی و مالی آمریکا و اروپا به دولت «سلام فیاض» و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه غربی، در واقع، توطئه بر ضد فلسطینی ها است. «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس افزود: تصمیم آمریکا و اروپا، توطئه آشکار علیه حماس و مردم فلسطین است.

ابوزهری یادآور شد: وعده های غرب برای کمک های مالی به دولت فیاض، به خاطر این است که مردم فلسطین از حمایت جنبش حماس دست بکشند. اما براساس تجربه یک سال و نیم گذشته که حماس قدرت را در اختیار داشت، کشورهای غرب هرگز به اهداف خود نخواهند رسید.

سخنگوی حماس خاطرنشان کرد: ازسرگیری حمایت غرب از دولت اضطراری فلسطین (دولت فیاض) تاکیدی بر موضع دروغین جامعه جهانی و غرب در برابر دموکراسی است، زیرا آنان دولت قانونی و منتخب مردم فلسطین را رد و از دولت غیرقانونی فیاض حمایت می کنند.

درپی سقوط فتح در نوار غزه، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی روش شیطنت آمیزی را در پیش گرفتند و بی توجه به حمایت های مردمی از حماس، محاصره این جنبش را تشدید کردند و در عوض، همه کمک های معوق و جدید را روانه کرانه غربی کردند تا دولت غیرقانونی فیاض از آنها بهره مند گردد. به اعتقاد کارشناسان، حرکت جمعی و سریع غرب در حمایت از دولت فیاض، نتیجه معکوس خواهد داد و ریاکاری غربی ها را آشکارتر می کند.

«محمود عباس» رهبر جنبش فتح و رئیس تشکیلات خودگردان، که اینگونه مورد الطاف همه جانبه اسرائیل و غرب قرار گرفته است، دیروز گفت: زمان برای ازسرگیری گفت وگوهای صلح خاورمیانه (مذاکرات بی حاصل سازش میان فلسطینی ها و اسرائیل) فرا رسیده است. این در حالی است که کمیته مرکزی جنبش فتح هم دیروز به طور همزمان اعلام کرد: هیچگونه مذاکره و دیدار در هیچ سطحی با جنبش حماس نخواهد داشت. حماس که به لحاظ حمایت های مردمی و نیروی رزمی در موضع بالاتری قرار دارد، با اینحال از فتح خواست مذاکرات فی مابین را ادامه دهد.